برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: فردی که با جعل عنوان یکی از ارگان‌های نظامی‌، قصد اخاذی سه میلیارد ریالی از یک شهروند را داشت دستگیر شد.

مازندمجلس:

دستگیری مجرم به گزارش گروهجامعه خبرگزاری میزان، سرهنگ کاکوان رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: در پی مراجعه وشکایت شهروندی به پلیس فتا مبنی بر اینکه یک فرد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی پیام رسانتلفن همراه، با عنوان پرسنل یک ارگان نظامی تهدید کرده که تصاویر خصوصی وی را در فضایمجازی منتشر می کند، رسیدگی به این پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا تهرانبزرگ تصریح کرد: شاکی در شرح تحقیق خود گفت که جهت آموزش و آشنایی با روابط زوجین باچند آیدی مختلف در یکی از شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کرده و چندین عکس خصوصی از خود و همسرش رابرای این آیدی‌ها ارسال کرده تا در این زمینه مشاوره شود.

این مقام ارشد پلیسفتا افزود: پرونده با نظارت دادسرای جرایم رایانه‌ای در دستور کار پلیس قرار گرفت؛در ادامه شاکی اعلام کرد که متهم از وی مبلغسه میلیارد ریال پول مطالبه نموده که در صورت عدم پرداخت وجه فوق اقدام به انتشار عکس‌هایوی و همسرش خواهد کرد، حتی با یکی از ‌دوستان آنها نیز ارتباط گرفته و ایشان را نیزتهدید کرده است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد: باارتباط گیری و شیوه فنی، متهم شناسایی و در محل قرار حاضر و در حین دریافت وجه درخواستیدر یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و به مقر پلیس انتقال یافت؛ از متهم گوشی موبایلحاوی تصاویر خصوصی شاکی و همسرش کشف شد.

وی ادامه داد: طیبازجویی به عمل آمده متهم به بزه انتسایی خود اقرار نموده و انگیزه خود را اخاذی درقالب پوشش مامور قلابی و کسب درآمد و پرداخت هزینه درمان همسرش و مشکلات اقتصادی بیاننمود که نهایتا متهم با پرونده متشکله دراختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

سرهنگ کاکوان به کاربران و افرادی که قصدمشاوره ازدواج یا غیره را در این فضا دارند هشدار داد و گفت: مشاوره در فضایی که هویتمخاطب آن و مشاورش گمنام است باعث بروزمشکلات و حوادثی برای کاربران می‌گردد لذا برایدریافت هرگونه مشاوره حتما به مراکز مجاز مراجعه نماید و از ارسال اطلاعات شخصی و محرمانهو خصوصی خود در فضای سایبر برای افرادی که ادعای مشاور، روانپزشک و... را دارند خوددارینمائید.

رئیس پلیس فتا تهران در پایان از شهروندان خواست که در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.CyberPolice.ir بخش ارتباطات مردمی ثبت نمایند.

همسرش خصوصی مشاوره پرونده ادامه تهران ارتباط ارسال نموده دارند افرادی کاربران پرداخت دستور تصاویر دستگیر قلابی نظامی سرهنگ کاکوان اجتماعی شبکه‌های مراجعه دریافت