برگزیده ها
میوه هایی که با سردخانه های اطراف شهر عجین شده اند/خواص سرطان زایی میوه های غیرفصلی

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- یک متخصص تغذیه گفت:در سردخانه ها از نوعی موم برای نگهداری برخی میوه ها استفاده می کنند.در این حالت سطح موم اندود شده با شست و شو از بین نمی رود و اگر سمومی در آن باشد نابود نخواهد شد.این سموم بعد ها می تواند خواص سرطان زایی بسیار داشته باشد.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان،امروزه مصرف مواد غذایی فصلی مانند میوه ها و سبزیجات از یادمان فراموش شده است زیرا اکثر آنها در تمام فصول سال در دسترس مان هستند.به طور مثال در تابستان گوجه فرنگی مزرعه ای یافت می شود.
در قدیم خوردن میوه های غیر فصلی با یک روش خاص امکان پذیر بود به طوری که پدرها و مادرها برای تازه ماندن میوه آن ها را در انبار و زیر ماسه ها نگهداری می کردند.
اما امروزه در هر میوه فروشی که قدم بگذاریم هر میوه ای در هر فصلی یافت می شود. در زمان حال برای مصرف میوه های غیر فصلی از روش نگهداری در سردخانه ها استفاده می کنند.
اینجاست که یک سوال بزرگ برایمان پیش می آید که آیا هوس خوردن هر میوه ای در هر فصل که این روز ها نوع سردخانه ای آن بیشتر شده خواص میوه ها را از بین نمی برد و یا سلامتی ما را به خطر نمی اندازد؟
در همین خصوص نیستانی متخصص تغذیه در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان اظهار داشت:یکی از روش های سالم ماندن میوه و سبزیجات نگهداری آن ها در سرخانه است.این محصولات به مدت طولانی در این سردخانه ها نگهداری و به بازار عرضه می شوند. 
وی افزود: در این سردخانه ها از نوعی موم برای نگهداری برخی میوه ها استفاده می کنند.پوشانده شدن این محصولات با موم را وکسینگ می گویند.در این حالت از تبخیر آب جلوگیری می شود اما سطح موم اندود شده با شست و شو از بین نمی رود و اگر سمومی در آن باشد نابود نخواهد شد.این سموم بعد ها می تواند خواص سرطان زایی بسیار داشته باشد.
این متخصص تغذیه ادامه داد:برای شناسایی تغذیه سالم چراغ راهنمای سلامت بر روی محصولات غذایی نصب شده است که ارتقای سلامت جامعه را در پی دارد.
به گفته وی، رنگ قرمز، نارنجی و سبز به ترتیب نشان دهنده زیاد ، متوسط و اندک بودن پنج شاخص موثر در سلامتی شامل انرژی، قند،چربی، نمک و اسیدهای چرب ترانس در یک محصول غذایی است.








نگهداری سردخانه غذایی میزان تغذیه جامعه محصولات استفاده سلامتی سلامت متخصص سبزیجات خبرنگار سرطان خبرگزاری امروزه خوردن ماندن