برگزیده ها

مازندمجلس: فرماندهی عملیات مشترک عراق روز شنبه از تازه ترین هماهنگی با ارتش سوریه جهت در هم کوبیدن داعش خبر داد و اعلام کرد که جنگنده های سوری مواضع داعش را در محدوده مرزی دو کشور بمباران کردند.

مازندمجلس: در اطلاعیه فرماندهی عملیات مشترک عراق آمده است، براساس اطلاعاتی که از سوی دستگاه های اطلاعاتی عراق در اختیار ارتش سوریه قرار گرفت، جنگنده های سوری مقرهای داعش در مناطقی از الرقه، البوکمال و الدشیشه در محدوده مرزی عراق را در هم کوبیدند و خسارات بزرگی به این گروه تروریستی وارد کردند.

این بمباران ها، بزرگترین مقرهای داعش را که در آن تعداد زیادی عوامل انتحاری، خارجی ها و جنگجویان داعش مستقر بودند، هدف گرفته است.

براساس اطلاعیه فرماندهی عملیات مشترک عراق، در این عملیات، مقر موسوم به مجلس شورا و مرکز مدیریت عملیات داعش در الرقه و مرکز عملیات البوکمال داعش و نیز مقر مرکز اداره مناطق تحت اشغال داعش در منطقه البوکمال در داخل اراضی سوریه، بطور کامل در هم کوبیده شد.

جنگنده های سوری همچنین یکی از مقرهای داعش را که در آن فرمانده سرشناس داعش به نام ابوبکر بن الحبیب الحکیم ، از اتباع الجزایری تبار فرانسه ، مسئول نظامی ولایت الرقه مستقر بوده، منهدم کرده اند.

مقرهایی که ارتش سوریه در روز شنبه هدف گرفت، محل تجمع عمدتا انتحاری ها و نیروهای خارجی داعش بوده است.
دراین حملات همچنین یک محل تجمع داعش، هدف گرفته شد که قصد ورود به داخل اراضی عراق از طریق گذرگاه 'تل الصفوک' در روستای 'الدشیشه' داشتند. در این محل نیز تعداد زیادی از نیروهای داعش به هلاکت رسیدند.

پیش از این در ماه گذشته میلادی ، جنگنده های عراقی درعملیاتی با هماهنگی دمشق ، مواضع داعش را در داخل اراضی سوریه بمباران کرده بودند. این دومین عملیات هوایی است که میان دمشق و بغداد برای سرکوب داعش انجام می شود.

عملیات سوریه جنگنده مقرهای الرقه اراضی البوکمال مستقر خارجی گرفته فرماندهی نیروهای همچنین انتحاری زیادی مشترک براساس اطلاعیه الدشیشه تعداد بمباران اطلاعاتی