برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- جراح و متخصص پزشک حیوانات گفت: وضع جسمی پلنگ گیلان که دو ماه پیش تحت عمل جراحی قرار گرفت خوب است و احتمال دارد تا یک ماه دیگر به زیستگاه اصلیش باز گردد.

مازندمجلس: پلنگ گیلانبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،حمیدرضا فتاحیان گفت: بهمن سال گذشته بود که یک قلاده پلنگ که در تله شکارچیان در منطقه گیلان به دام افتاده بود پس از زنده گیری به تهران انتقال پیدا کرد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.
وی ادامه داد: متاسفانه این پلنگ از ناحیه ستون فقرات دچار شکستگی مهره شده بود که پس از انتقال به تهران و عمل جراحی دو پلیت در ستون فقرات او کار گذاشته شد و حالا پس از دوماه از زمان عمل جراحی وضع جسمی پلنگ خوب است.
فتاحیان با اشاره به مراکز نگهداری پلنگ در روزهای مختلف گفت: پلنگ پلس از انتقال به تهران در پارک پردیسان نگهداری می شد که بعد از عمل جراحی و رسیدن به شرایط مطلوب به باغ وحش خصوصی در نزدیکی کرج به مدت 15 روز نگهداری شد و اواسط اسفندماه سال گذشته پلنگ گیلان را به منطقه باراجین قزوین انتقال داده و در حال حاضر حال عمومی او مساعد است.
وی ادامه داد: در حال حاضر پلنگ در یک فضای 40 متری نگهداری می شود و قرار است در مرحله بعد با ایجاد موانع و سکو محل نگهداری او به 120 متر ارتقاء پیدا کند تا پرش و حرکات پلنگ مورد ارزیابی قرار گیرد.
فتاحیان گفت: در صورت بهبود وضعیت و نرمال بودن شرایط پرش و دویدن پلنگ، تا یک ماه دیگر طبق نظر سازمان حفاظت محیط زیست به زیستگاه اصلی او گیلان منتقل می شود. 
نگهداری جراحی گیلان انتقال تهران فتاحیان شرایط فقرات ادامه منطقه گذشته وضعیت