برگزیده ها
مازندمجلس: وزیر دفاع ترکیه در سفر فوری امروز خود به آمریکا از طرح دولت این کشور برای آزادسازی رقه بدون حضور کردهای سوری خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از حریت،  «فکری ایشیک» وزیر دفاع ترکیه امروز در سفری فوری به واشنگتن، طرح پیشنهادی  دولت این کشور برای آزادسازی رقه از دست تکفیری ها بدون مشارکت گروه «پی وای دی» و شاخه نظامی آن یعنی «وای پی جی» را به پنتاگون ارائه کرد.

ایشیک پس از دیدار با «جیمز متیس»، همتای آمریکایی خود که در بنیاد تحقیقات سیاسی، اقتصادی و سیاسی انجام شد، گفتگوهای خود با متیس را دوستانه خواند و گفت:  ما تصمیم گرفتیم که به همکاری های خود در خصوص این مسائل ادامه دهیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه دو طرف نقطه نظرات خود در قبال این مساله را با یکدیگر در میان گذاشتند، افزود: ما به کارمان ادامه می دهیم. همه چیز پس از این کار روشن خواهد شد.

گفتنی است سران آمریکا و ترکیه در خصوص مداخله گروه های کرد سوری در جریان ائتلاف ضد داعش و همکاری با آمریکا با یکدیگر اختلاف نظر دارند. درحالیکه ترکیه کردها را تروریست و عامل خرابکاری در خاک این کشور میداند، آمریکا معتقد است گروه های کرد باید در عملیات موسوم به آزادسازی رقه شرکت داشته باشند.
آزادسازی ترکیه آمریکا ادامه یکدیگر همکاری سیاسی کردها ایشیک امروز