برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - نامه‌نیوز نوشت: خبرگزاری فرانسه در مطلبی با عنوان «با آمدن قالیباف ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری ایران به پایان رسید» نوشت: با ثبت نام قالیباف، شهردار تهران در دقایق پایانی، پرونده ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ایران بسته شد.

مازندمجلس:شهردار 55 ساله اصولگرا، واکنش های متفاوتی درباره اینکه آیا برای سومین بار نامزد ریاست جمهوری خواهد شد یا نه داده بود اما در واپسین دقایق پایان زمان ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری واکنش خود به این موضوع را با ثبت نام در وزارت کشور نشان داد.

در اخرین دقایق مانده تا پایان زمان ثبت نام با نام نویسی اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهور و فرد مورد اعتماد حسن روحانی شگفتی دیگری پدید آمد. روحانی خود روز جمعه در انتخابات نام نویسی کرد.

این پیش فرض وجود دارد که جهانگیری 60 ساله به عنوان جایگزین احتمالی روحانی در صورت رد صلاحیت رئیس جمهور از سوی شورای نگهبان در این انتخابات ثبت نام کرده است. از دیگر گمانه زنی ها درباره ثبت نام جهانگیری این است که وی به دنبال بالا بردن جایگاه خود تا انتخابات 1400 است.

جهانگیری پس از ثبت نام به خبرنگاران گفت: روحانی و من در کنار یکدیگر هستیم.

روحانی، یک سیاستمدار روحانی معتدل است که اقتصاد  ایران را باثبات کرد و روابط تهران با غرب را بهبود بخشید، کسی که انتظار زیادی می رود در این انتخابت پیروز شود. البته انتخابات هایی نیز در ایران وجود دارد در گذشته که نتایج آن با شگفتی همراه بوده است.

اصلی ترین رقیب روحانی در انتخابات انتظار می رود ابراهیم رئیسی 56 ساله، قاضی و روحانی اصولگرا باشد، کسی که روز جمعه در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرد.

در مهلت 5 روزه نام نویسی انتخابات ریاست جمهوری ایران 1 هزار و 636 نفر در ثبت نام کردند که از این بین 137 نفر زن بودند.

البته همه این افراد از سوی شورای نگهبان که وظیفه تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری را دارد، رد صلاحیت خواهند شد. شورای نگهبان ایران تاکنون هیچ زنی را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری تایید صلاحیت نکرده است.

انتظار می رود در حدود 6 نفر از کل تعداد ثبت نام کنندگان از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شوند، تبلیغات کاندیداها از تاریخ 28 آوریل آغاز خواهد شد.

قالیباف در سال 2013 نیز در انتخابات و در مقابل روحانی حضور داشت. وی یکی از کسانی است که در جنگ ایران و عراق حضور داشت، فرمانده سابق سپاه و فرمانده پلیس است. کسی که از سوی اصولگرایان هفته گذشته به عنوان یکی از نامزدهای برتر برای حضور در انتخابات در کنار رئیسی انتخاب شد.

27212

انتخابات روحانی جمهوری ریاست صلاحیت نویسی جهانگیری شورای نگهبان تایید انتظار البته فرمانده رئیسی گذشته جمهور واکنش اصولگرا قالیباف درباره دقایق شگفتی نامزدهای پایان عنوان