برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس اداره سلامت دهان وزارت بهداشت گفت: طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان در مدارس سراسر کشور اجرایی شده و برای آن اعتباری حدود 30 تا 35 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مازندمجلس:

دندانپزشکی به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاریمیزان، حمیدصمد زاده گفت: دومین مرحله طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان را در سطح مدارس کشورآغاز کرده ایم و اقداماتی که در پوسیدگی از دندان تاثیر دارند به دانش آموزش دادهمی شود.

وی افزود: برخیاقدامات از جمله استفاده از نخ دندان و همچنین مسواک زدن در کاهش پوسیدگی از دندانموثر هستند.

رئیس ادارهسلامت دهان وزارت بهداشت با اشاره به مدت زمان در نظر گرفته شده برای طرح پیشگیریاز پوسیدگی دندان اظهارکرد: مدت زمان در نظر گرفته شده برای این طرح 6 ساله است ومرحله دوم آن از 15 فروردین ماه آغاز شده است.

صمدزاده باتاکید بر اینکه تمام دانش آموزان مشمول دریافت خدمت در طرح پیشگیری از پوسیدگیدندان می شوند تصریح کرد: تمام دانش آموزان مشمول شرکت در طرح پیشگیری از پوسیدگیدندان شده و تنها در شرایطی که والدین آنها رضایت نداشته باشند، خدمات به آنهاارائه نمی شود.

وی ادامه داد:در ابتدای اجرای طرح، برگه های رضایت نامه در اختیار خانواده ها قرار گرفته و آنهاباید رضایت خود مبنی بر حضور فرزندانشان در طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان را اعلامکنند. تاکنون تنها 3 تا 4 درصد والدین دانش آموزان عدم رضایت خود را اعلام کردهاند.

رئیس ادارهسلامت دهان وزارت بهداشت از شناسایی نیروها از سوی وزارت بهداشت برای حضور در سطحمدارس خبرداد و گفت: نیروهای مورد نیاز برای مشارکت در طرح شناسایی شده و اینافراد به مدارس معرفی شده اند.

صمدزاده باارائه آماری در اعتبارات در نظر گرفته شده به منظور اجرای طرح پیشگیری از پوسیدگیدندان بیان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده در این حوزه 30 تا 35 میلیارد تومان است.

پوسیدگی پیشگیری دندان گرفته وزارت اجرای بهداشت رضایت آموزان پوسیدگیدندان مدارس اعتبار شناسایی والدین میلیارد ادارهسلامت مشمول صمدزاده