برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - کواکبیان در تذکری نسبت به غفلت مجلس در پیگیری رفع مشکلات قانون انتخابات گله کرد و رئیس مجلس پاسخ داد: آیت الله جنتی گفتند که این متن را به صورت آیین نامه می‌آوریم،‌ ما هم موافقت کردیم که کار انجام شود، اما نشد.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاين، مصطفي كواكبيان در جلسهعلني امروز-يكشنبه،27 فروردين- زماني كه تريبونش براي بيان تذكري در رابطه با يكياز بندهاي لايحه هواي پاك باز شد، فرصت را مناسب ديد و گريزي به نطق پيش از دستوررئيس مجلس در مورد مشكلات قانون انتخابات و نقش شوراي نگهبان در ايجاد اين خلاءزد.

او خطاب به لاريجاني گفت: به خاطر فرمايش هاييكه امروز در ابتداي مجلس گفتيد تشكر مي كنم اما همانطور كه سخنگوي شوراي نگهبانگفتند،‌ همه ما مقصر هستيم.

كواكبيان در ادامه،‌ توضيح دهد: شما فرموديد مجلس قبلي براي اصلاح قانون انتخابات تلاش کرد، اما اين اشتباه است،‌ در مجلس هشتم اين بحث مطرح بود و پيشنهاداتش را خود بنده دادم.

اما لاريجاني در برابر اين سخنان كواكبيان تأكيد کرد: «مجلس نهم بود!»

كواكبيان همچنان با تأكيد بر صحبت‌هاي خودش گفت:نه، در مجلس هشتم بود كه رجل سياسي،‌ مذهبي و مدير و مدبر بودن را تعريف كرديم. منحداقل در اين مجلس دهم چند بار تذكر دادم كه دولت لايحه جامع انتخاباتي بياورد كهنياورد. 6 ماه است از زماني كه رهبري در يكي از بندهاي ابلاغي در مورد سياست هايكلي انتخابات به اين موضوع تأكيد كرده اند نيز گذشته است.  شوراي نگهبان بايد اين موارد را مشخص كند. سئوال من اين است كه اگر مجلساين اصلاحيه را تصويب كرده است چرا آن را پيگيري نكرد كه مجمع تشخيص اين موضوع را به جريانبيندازد.

او با اشاره به نطق پيش از دستور رئيس مجلس،‌ گفت:فرمايش هاي شما متين است. اما واقعا بعد از مصوبه اي كه از مجلس هشتم به مجمع تشخيص رفت و در حال خاك خوردن است؛ مجلس چه کار موثري کرده است؟ اگر بخواهيم، مي توانيم ازطريق مجمع تشخيص اين موضوع را به جريان بيندازيم تا آنچه در اين چند روز اتفاقافتاده، وهن نظام نشود. اينگونه نشود كه يك لشكر بخواهند ريئيس جمهور شوند.

لاريجاني در پاسخ به اين تذكر گفت: البته من آنجاعرض كردم كه شوراي نگهبان گفت ما همه اين متن را قبول داريم، اين را خود آيت اللهجنتي به بنده گفتند. آيت الله جنتي گفتند كه اين متن را به صورت آيين نامه ميآوريم،‌ ما هم موافقت كرديم كه كار انجام شود، اما نشد.

يكي ديگر از حاشيه‌هاي جلسه علني امروز، شوخيرئيس مجلس با مهدي زاهدي، يكي از داوطلبان انتخابات رياست جمهوري بود. زماني كه لاريجاني ازنمايندگان درخواست مي‌كرد تا براي تصويب بندي از لايحه هواي پاك رأي بدهند. خطاببه زاهدي هم با طنازي هميشگي خود،‌ گفت: آقاي زاهدي بفرماييد رأيتان را بدهيد، چونمخل رئيس جمهوري نمي‌شود.

در اين ميان يكي از اعضاي هيئت رئيسه هم شوخيرئيس مجلس را ادامه داد و گفت: آقاي زاهدي كانديدا هستند و نياز به راي دادن ندارند.(خنده)

27217

 

انتخابات زاهدي لاريجاني كواكبيان تأكيد تشخيص موضوع امروز نگهبان زماني لايحه شوراي شوخيرئيس جمهوري گفتند تصويب ادامه بندهاي قانون اشاره فرمايش كرديم