برگزیده ها
ضیایی: هیچ هماهنگی واحدی در مواقع بحرانی بین دستگاه‌ها نیست/ اگر بحران‌ بزرگ در کشور رخ دهد اصلا آمادگی وجود ندارد

مازندمجلس: سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی گفت: در جلسه امروز فراکسیون،‌ رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد که متاسفانه در مواقع بروز بحران هیچ هماهنگی واحد میان دستگاه‌ها وجود ندارد و این موجب آسیب و کند کردن خدمات خواهد شد.

مازندمجلس:مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود و سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به تشکیل نشست امروز فراکسیون متبوعش اظهار داشت: نشست امروز یکشنبه (27 فروردین ماه 96) با حضور امیرمحسن ضیایی استرآبادی رئیس جمعیت هلال احمر و معاونان وی و همچنین اعضای فراکسیون برگزار شد. 

وی با بیان اینکه چند تصمیم اساسی در این جلسه اخذ شد،‌ افزود: یکی از موارد مقرر شده در این جلسه این بود که استان‌‌هایی که فاقد هلی‌کوپتر، هلال احمر و بالگرد هستند تا پایان سال جاری بالگرد آنها تامین شود و پس از آن، سال‌های بعد استان‌هایی که دارای مشکل هستند و نیاز به چند بالگرد دارند نیز تجهیزتر شوند.

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی همچنین تصریح کرد: نکته بعدی که در این جلسه مورد بحث قرار گرفته و درباره آن تصمیم‌گیری شد این بود که ما در هر استانی نیروهایی برای واکنش سریع در مواقع بحرانی داریم اما موضوع این است که زمان رسیدگی آنها برای شهرستان‌ها زمان‌بر خواهد بود لذا مقرر شد که «نیروهای واکنش سریع» در هر شهرستانی هم ایجاد شود.

لاهوتی با اشاره به دیگر موارد مطرح شده در نشست مزبور، عنوان کرد: همچنین مقرر شد خانه‌های هلال احمر روستایی در هر روستا به ویژه روستاهای بزرگ تشکیل شود.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز همچنین بر آموزش کمک‌های امدادی مردم تاکید شد، گفت: در این رابطه رئیس جمعیت حلال احمر هم بر این عقیده بود که آموزش امدادی ضعیف است و تاکید کرد که مردم اگر آموزش‌های لازم را ببینند تلفات و خسارات هم در مواقع بحران و بلایا کمتر خواهد شد؛ نمونه آن سیلی بود در آذربایجان رخ داد که اگر به مردم آموزش‌های لازم داده می‌شد شاید به این میزان تلفات نداشتیم و مردم اینهمه خسارت نمی‌دادند.

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی ادامه داد: یکی از نکات مهم که به عنوان نقطه قوت در نشست امروز از آن یاد شد این بود که چهار کشور در دنیا وجود دارند که مردم آن داوطلب هستند که با سازمان‌های هلال احمر همکاری کنند (کشورهای چین، ژاپن، هند و ایران) و این موضوع به عنوان امتیاز برتر ایران یاد شد.

لاهوتی ادامه داد: رئیس جمعیت هلال احمر همچنین نگران عدم هماهنگی دستگاه‌ها در بحران‌ها بود که در مواقع بروز بحران اصلا هماهنگی واحدی وجود ندارد و این موجب آسیب و کند کردن خدمات خواهد شد و همچنین عنوان کرد که اگر بحران‌های بزرگ در کشور رخ دهد اصلا آمادگی وجود ندارد.

 

همچنین فراکسیون امروز لاهوتی مواقع ولایی مستقلان عنوان ندارد جمعیت سخنگوی بالگرد هماهنگی موضوع آموزش آموزش‌های بحران ادامه تلفات واکنش تاکید امدادی تشکیل بحرانی واحدی ضیایی دستگاه‌ها آمادگی موارد اینکه اشاره دارند