برگزیده ها

مازندمجلس: هر چند که هنوز مشخص نیست رهبر جوان کره شمالی برای روزهای آینده چه در سر دارد تا شکست آزمایش های موشکی اخیر این کشور را جبران کند.

مازندمجلس: مقامات آمریکایی اعلام کردند آزمایش موشکی بامداد روز یکشنبه کره شمالی با شکست مواجه شده و موشک پرتاب شده لحظاتی پس از شلیک در آسمان منفجر شده است.

به گزارش نامه  نیوز رسانه های آمریکایی و کره جنوبی بامداد یکشنبه خبر از شکست آزمایش موشکی کره شمالی دادند. بر اساس اعلام سخنگوی فرماندهی نیروهای آمریکا در منطقه اقیانوس آرام، نوع موشک پرتاب شده معلوم نیست اما این موشک از شهر بندری "سینپو " در شرق کره شمالی شلیک شده و در لحظات اولیه در آسمان منفجر شده است.

 این دومین آزمایش موشکی پیونگ یانگ در یک ماه گذشته است که با شکست مواجه می شود.

شکست آزمایش موشکی کره شمالی در حالی است که این کشور پیش از انجام این آزمایش، ایالات متحده آمریکا و همپیمانان واشنگتن در شبه جزیره کره را به برخورد نظامی شدید تهدید کرده بود. دولت پیونگ یانگ حتی گفته بود در صورت حمله آمریکا می تواند پاسخ اتمی بدهد.

هنوز ابعاد و چگونگی شکست آزمایش موشکی اخیر کره شمالی معلوم نیست؛ اما گمانه هایی درباره احتمال اخلال آمریکا در این آزمایش مطرح شده است. گفتنی است در جریان شکست آزمایش موشکی پیشین کره شمالی نیز گمانه هایی درباره هدف قرار دادن آن از سوی سیستم ضد موشکی آمریکا مستقر در کره جنوبی مطرح شده بود.

با این حال دولت کره شمالی همچنان از انجام ششمین آزمایش هسته ای خود اجتناب کرده است.

برخی گزارش ها حاکی بود دولت پیونگ یانگ همزمان با برگزاری مراسم صدو پنجمین سالگرد تولد بنیانگذار خود دست به انجام ششمین آزمایش هسته ای خود خواهد زد.

این گمانه زمانی تقویت شد که دولت پیونگ یانگ روز جمعه به دهها خبرنگار خارجی که برای پوشش مراسم به این کشور رفته اند گفته بود منتظر و آماده شنیدن یک خبر خوش باشند.

هنوز خبر خوش دولت کره شمالی اعلام نشده است و در صورت صحت ادعای آمریکا درباره شکست آزمایش موشکی بامداد یکشنبه این کشور، دولت پیونگ یانگ به احتمال زیاد حتی خبر شکست آزمایش را هم مخابره نخواهد کرد.

در روزهای گذشته خبر اعزام مجموعه ای از رزمناو های آمریکایی به سواحل شبه جزیره کره تنش ها در این منطقه از جهان را افزایش داده است. دونالد ترامپ اعلام کرده است حاضر است حتی در صورت عدم همکاری چین با بحران شبه جزیره کره برخورد کند.

بسیاری از ناظران در روزهای گذشته از احتمال انجام حملات نظامی محدود آمریکا به کره شمالی در صورت انجام آزمایش های موشکی یا هسته ای احتمالی از سوی پیونگ یانگ خبر داده اند.

مقامات چینی نیز نسبت به آغاز یک درگیری نظامی خسارت بار در منطقه هشدار داده اند.

با عدم انجام آزمایش هسته ای از سوی کره شمالی، گمانه احتمال جا زدن " کیم جونگ اون " رهبر کره شمالی در برخی رسانه ها مطرح شده است؛ هر چند که هنوز مشخص نیست رهبر جوان کره شمالی برای روزهای آینده چه در سر دارد تا شکست آزمایش های موشکی اخیر این کشور را جبران کرده و بار دیگر در برابر آمریکا و متحدان واشنگتن در منطقه، قدرت نمایی کند.

آزمایش شمالی موشکی آمریکا پیونگ اعلام گمانه احتمال منطقه درباره جزیره نظامی یکشنبه روزهای گذشته آمریکایی بامداد واشنگتن برخورد ششمین مراسم گزارش مواجه مقامات ترامپ برابر پرتاب آسمان جنوبی رسانه منفجر معلوم