برگزیده ها
لحاظ کردن مجدد اقتصاد مقاومتی در شعار امسال تلنگر جدی به دولت است/ دولت نتوانسته در سال 95 به اهداف عالی نظام دست پیدا کند

مازندمجلس: نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی، گفت: لحاظ کردن نام اقتصاد مقاومتی در شعار امسال توسط رهبر معظم انقلاب تلنگری جدی به دولت است که قطعاً در برنامه‌های سال 95 خود نتوانسته به اهداف عالی نظام دست پیدا کند.

مازندمجلس:، رسول خضری در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (27 فروردین ماه 96) با تسلیت به خانواده‌های بازمانده‌های جانباختگان سیل اخیر در استان‌های غربی کشور،‌ گفت: امیدواریم دولت هر چه زودتر اصلاح قانون مدیریت بحران را که طی سه سال گذشته قرار بوده به مجلس ارائه کند و نکرده است به مجلس بیاورد. 

وی افزود: امدادرسانی توسط سازمان‌‌های امدادرسان در سیل اخیر خوب بوده و به وظایف خود  عمل کرده‌اند اما امکانات آنها محدود است.

نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران بیشتر جنبه یک نهاد نظاره‌گر را دارد، اظهار داشت: باید در بازنگری قانون مدیریت ستاد بحران سازمان مدیریت بحران حتی در حد یک وزارتخانه باید دیده شود و با توجه به پتانسیل بحران‌زایی که در کشور ما وجود دارد و ما شاهد حوادث غیرمترقبه هستیم باید در این خصوص برنامه‌ریزی شفاف و دقیقی داشته باشیم و جلوی خسارت‌های مالی و جانی بیشتر را بگیریم. 

خضری خاطرنشان کرد: به دنبال سیل اخیر در استان‌های غربی کشور ما 41 مصدوم داریم، تعدادی هنوز پیدا نشده‌اند که جای تأسف دارد.

وی افزود: اگر در مناطق دیگر کشور زلزله بیاید مسئولین در آن مناطق به سرعت حضور پیدا می‌کنند اما اکنون به دنبال سیل اخیر در استان‌های غربی کشور تنها یک وزیر از کابینه تدبیر و امید در آنجا حضور دارد و من در این باره به هیأت دولت تذکر می‌دهم که باید جدی‌تر به موضوع ورود پیدا می‌کرد. 

نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: چرا رهبر معظم انقلاب بار دیگر اقتصاد مقاومتی را در نامگذاری سال 96 آوردند. این یک تلنگر بسیار جدی به دولت بوده که قطعاً در برنامه‌های سال 95 خود نتوانسته به اهداف عالی نظام دست پیدا کند.

خضری، خاطرنشان کرد: ما در بحث تولید و اشتغال و بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید اشتغال‌زا و صادرات تأکید داریم و حوزه‌های مختلفی به ویژه جهاد کشاورزی درگیر در این موضوع هستند.

وی افزود: غول بیکاری در کشور بیداد می‌کند 12 میلیون نفر جوان در کشور از سن ازدواج و اشتغالشان دارد می‌گذرد و 3 میلیون و 300 هزار بیکاری مطلق در کشور داریم. بالغ بر 7 میلیون و 200 هزار نفر بیکار مطلق و ناقص داریم و اگر سالانه 7 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود چرا آمار بیکاری ما در کشور در این حد است. 

نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: 42 درصد از جوانان فارغ‌التحصیل ما بیکار هستند. میزان افراد بیکار تحصیلکرده 3 برابر تعداد بیکاران افراد بی‌سواد در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: کلید باید درست در قفل بچرخد و اگر برعکس بچرخد بیشتر در را قفل می‌کند. 

خضری در پایان، خاطرنشان کرد: در خصوص بحث کولبرها مجلس همدلی و همفکری خوبی داشت و طرح ساماندهی کولبرها و معیشت مرزنشینان در حال پیگیری است و برخی از دستگاه‌ها نیز گزارشات خود را در این باره ارائه کردند و سایر دستگاه‌ها نیز هر چه زودتر گزارشات خود را بیاورند تا ما صاحب یک قانون قوی در خصوص کولبرها و معیشت مرزنشینان داشته باشیم.

مدیریت بحران داریم خاطرنشان بیشتر اسلامی شورای کولبرها بیکار میلیون سردشت اقتصاد بیکاری اظهار نماینده استان‌های مقاومتی قانون افزود بچرخد تلنگر افراد معیشت گزارشات دستگاه‌ها مرزنشینان نتوانسته تولید زودتر باشیم ارائه دنبال مناطق اهداف موضوع می‌کند