برگزیده ها
پیشتر نسبت به طغیان رودخانه های مناطق کوهستانی به چیت چیان هشدار داده بودم

مازندمجلس: نماینده مردم میاندوآب در مجلس گفت که پیشتر نسبت به طغیان رودخانه های مناطق کوهستانی به چیت چیان هشدار داده بودم.

مازندمجلس:، جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلمی طی تذکری در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان، ضمن ابراز تاثر از وقوع فاجعه سیل در استان های آذربایجان شرقی،‌ آذربایجان غربی، کردستان و اردبیل گفت: متاسفانه همیشه قربانیان این حوادث هستند که محکوم می شوند، همچنان که در سانحه ساختمان پلاسکو،‌ تصادف قطار، غرق شدن دانش‌آموزان در استخر، سقوط هواپیما و برخی دیگر از سوانح این چنین بوده است.

وی اضافه کرد: روز گذشته 2 کارشناس در تلویزیون به گونه ای صحبت می کردند که گویی مقصر جانیانی هستند که زیر گل و لای مدفون شده اند، این در حالی است که اکثر این گونه حوادث ریشه در سوء مدیریت دارد.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس همچنین یادآور شد: من تابستان سال 95 در حضور آقای چیت چیان گفتم رودخانه های آذربایجان و مناطق کوهستانی، ماهیت ستیزه گری دارند و شیب منطقه به نحوی است که اگر طرح‌های سیل بند،‌ آبخیزداری و مهار آب عملی نشود، در فصل بهار با طغیان رودخانه‌ها مواجه می شویم که همین اتفاق هم افتاد.

«متاسفانه زمانی که رودخانه‌ها پرآب می شود،‌ سیل ما را می برد و وقتی آب نیست خشکسالی ما را از زندگی می اندازد.»

محبی نیا در همین زمینه اظهار داشت: به جای اینکه فقط مردم و قربانیان را محکوم کنیم، باید به خودمان نمره منفی بدهیم و جلوی بروز سیلاب ها را با طرح های مهار آب بگیریم.

آذربایجان متاسفانه قربانیان محکوم رودخانه‌ها حوادث میاندوآب رودخانه مناطق کوهستانی نماینده طغیان