برگزیده ها
رئیس‌جمهور به جای برجام «نظام بانکی» را اصلاح می‌کرد/ در خرید هواپیمای خارجی اشتغال مورد انتظار به وجود نیامد

مازندمجلس: نماینده مردم نجف اباد در مجلس گفت که رئیس‌جمهور به جای برجام «نظام بانکی» را اصلاح می‌کرد.

مازندمجلس:، ابوالفضل ابوترابی در پایان جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان، طی تذکری شفاهی به رئیس‌جمهور درباره اولویت بندی‌های کشور گفت: متاسفانه شاهد بودیم اولویت بندی دقیقی توسط رئیس‌جمهور انجام نشد.

وی اضافه کرد: ۳۰ درصد از مشکلات ما مربوط به تحریم بود اما رئیس‌جمهور چهار سال وقت خود را صرف 30 درصد از موضوعات کشور درباره تحریم کرد که این میزان هم قمار از اول باخته بود چون نتیجه ای برای مردم نداشت غیر از آنکه چهار سال تمام تخم‌مرغ ها را در سبدی گذاشتیم که نتیجه بخش نبود.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس به مسکن مهر هم اشاره کرد و گفت: انتقاداتی درباره ساخت مسکن مهر و سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان در این پروژه مطرح می‌شود، اما از همین پروژه حدود ۱۵ میلیون خانوار به خصوص از قشر متوسط خانه‌دار شدند، همچنین با ایجاد اشتغال، اقتصاد مقاومتی هم پیاده سازی شد اما در این دولت به دلیل اشتباه بودن اولویت بندی ها بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان کشور برای خرید هواپیما بدهکار شد.

«در خرید هواپیمای خارجی آن اشتغال مورد انتظار به وجود نیامد، تنها کشور بدهکار شد و تنها فایده آن برای 5 درصد جمعیت است.»

ابوترابی همچنین تصریح کرد: این دو اولویت بندی اشتباه باعث فراگیر شدن رکود در کشور و زمین‌گیر شدن تمام کارخانه های بزرگ شده است کما اینکه اگر دولت به جای برجام به دنبال اصلاح نظام بانکی، ربای قانونمند در بانک ها و وضعیت تامین اجتماعی و رفع موانع کسب و کار در صنعت گذاشته بود، بهتر نتیجه می‌گرفت.

رئیس‌جمهور اولویت اشتغال نتیجه درباره ابوترابی میلیارد تومان بدهکار اشتباه همچنین پروژه تحریم نیامد برجام شفاهی بانکی اصلاح خارجی هواپیمای انتظار