برگزیده ها
تأکید بر تمرکز شورای نگهبان بر برگزاری انتخابات با مشارکت بالا

مازندمجلس: مدیر هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان گفت: نیروی انسانی شورای نگهبان باید متمرکز بر برگزاری انتخاباتی امن، قانونی و با مشارکتی بالا باشد.

مازندمجلس:، سیامک رهپیک مدیر هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان، امروز در مراسم آغاز به کار این ستاد گفت: همه کارها در حوزه نظارت بر انتخابات طبق زمانبندی پیش رفته است و تا امروز مشکل ویژه‌ای نداشته‌ایم؛ در عین حال کارها را با دقت و برنامه‌ریزی و براساس تلاش همکارانمان در استان‌های مختلف پیش برده‌ایم. 

وی با ابراز امیدواری نسبت به تداوم این مسیر تا انتهای انتخابات و بررسی شکایت‌ها و حصول نتایج و دستاورد کارآمدی برای نظام، خاطرنشان کرد: صرف‌نظر از انتخابات میان دوره‌ای مجلس، در انتخابات ریاست‌جمهوری آنچه مهم است برگزاری انتخابات بوده است. 

رهپیک، بررسی صلاحیت‌های داوطلبان ریاست‌جمهوری را مطابق روال برشمرد و با تأکید بر اینکه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اهمیت فراوانی برای شورای نگهبان دارد، گفت: نیروی انسانی شورای نگهبان باید محدود به برگزاری انتخاباتی قانونی، امن و با مشارکت بالای مردم باشد. 

وی از اعضای هیأت نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری خواست که تعامل بالایی با مجریان انتخابات داشته و رعایت بی‌طرفی را در انتخابات بکنند و هر اقدامی که منجر به خروج از دایره بی‌طرفی نسبت به شخص و جناحی باشد، مورد توجه ناظرین قرار گیرد تا هویت شورای نگهبان حفظ شود. 

مدیر هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان گفت: اگر در روز انتخابات تخلفاتی رخ دهد باید ناظران آنها را رصد کرده و مدارک مستند و دقیق را برای ارائه به مراجع تصمیم‌گیر ارائه کنند. 

انتخابات شورای نگهبان نظارت ریاست‌جمهوری برگزاری مرکزی رهپیک ارائه مراسم بی‌طرفی بررسی کارها تأکید مشارکت امروز انتهای