برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران خواستار تعیین تکلیف قطعی دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران و برون سپاری کامل وظایف به آنها شد.

مازندمجلس:

خدمات الکترونیکبه گزارشگروه جامعه خبرگزاری میزان، محمد سالاری در سیصد و چهل و یکمین جلسه شورا با اشارهبه مصوبه شورای شهر تهران در دوره های گذشته، گفت: دفاتر خدمات الکترونیک شهر ایجادشد تا ارائه خدمات صدور پروانه و سایر گواهی ها و بررسی نقشه ها توسط این دفاتر انجامشود و شهروندان بجای شهرداری ها به این دفاتر مراجعه کنند تا هم در فرآیند رسیدگی بهدرخواستهای مردمی تسهیل‌گری شود و هم از مجموعه مشکلات حوزه شهرسازی مناطق و مراجعهشهروندان تهرانی به شهرداری ها کاسته شود و شاهد شفاف سازی، افزایش تسهیلات و کاستناز بوروکراسی شدید ارائه خدمات در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد:این در حالیست که با گذشت 10 سال از ایجاد دفاترخدمات الکترونیک شهر ،نه تنها برونسپاریاین وظایف از شهرداری صورت نگرفته بلکه تعداد پرسنل معاونت های شهرسازی مناطق 22 گانهدر این بخش افزایش یافته است.شهروندان تهرانی نیز از اینکه در فرآیند درخواست گواهی‌هایصدور پروانه و عدم خلاف و پایان‌کار موازی کاری جدی بین دفاتر خدمات الکترونیک شهرتهران و معاونت های شهرسازی مناطق 22 گانه وجود دارد ناراضی اند و دچار بلاتکلیفی شدهاند.

سالاری ضمن تاکیدبر لزوم تعیین تکلیف قطعی دفاتر خدمات الکترونیک شهر و برونسپاری کامل وظایف به آنها خواستار الحاق تبصره ای برای تعیین تکلیف این دفاتر شد.

این عضو شورایشهر تهران تصریح کرد: در صورتی که این تبصره به لایحه مذکور اضافه نشود، طرحی دوفوریتیرا به منظور برونسپاری کامل وظایف تصدی گری در این حوزه ارائه خواهم کرد.

دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری مناطق ارائه وظایف تکلیف شهرسازی شهروندان معاونت تبصره برونسپاری تعیین پروانه سالاری تهران فرآیند تهرانی افزایش