برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی قوه قضاییه گفت: همه دستگاه‌ها و قوا و آحاد ملت عزیزمان موظف هستیم که در سال 96 تلاش کنیم اقتصاد مقاومتی تحقق بیشتری پیدا کند و شعار امسال که تولید ملی و تولید اقتصادی است محقق شود. طبعا قوه قضاییه هم وظایفی دارد و لازم است با دولت و مجلس همکاری بیشتری کند، خصوصا با دولت.

مازندمجلس: حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در صد و دهمین نشست خبری ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید و ایام پر خیر و برکت ماه های رجب و شعبان و متعاقب آن  ماه رمضان، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها و قوا و آحاد ملت عزیزمان موظف هستیم که در سال 96 تلاش کنیم اقتصاد مقاومتی تحقق بیشتری پیدا کند و شعار امسال که تولید ملی و تولید اقتصادی است محقق شود. طبعا قوه قضاییه هم وظایفی دارد و لازم است با دولت و مجلس همکاری بیشتری کند، خصوصا با دولت. ما هم  سال گذشته و هم امسال در این زمینه در تلاشیم که تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی افزود: یکی از عواملی که در سرمایه‌داری مهم است بانک‌ها هستند. اگر بانک ها صحیح عمل کنند و تسهیلات را درست بدهند بسیار می‌تواند  در فعالیت‌های اقتصادی و تولید مفید و موثر باشد.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در سالی که گذشت تلاش فراوانی کرد و امسال نیز برنامه‌های فراوانی دارد که با بانک‌ها همکاری کند. سرپرست دادسرای مبارزه با جرایم پولی و بانکی با بانک مرکزی و هفت الی هشت بانک بزرگ در نیمه دوم سال گذشته جلسه گذاشتند و گفتند چه آسیب‌هایی وجود دارد و آنها را احصا کردند. نشست‌هایی که داشتند کمک می‌کند آسیب‌ها تکرار نشود و این نشست‌ها را ادامه می دهند.

وی افزود: عوامل موثر در مساله، رفع موانع تولید است که قانون آن هم وجود دارد و سازمان بازرسی در  سال گذشته و نیز  امسال برنامه‌های مشخصی برای این قانون گذاشته است.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: یکی از مسایلی که اثر زیادی داشته در تولیدات داخلی ما و برخی‌ها را بیچاره کرده مساله قاچاق است. در سال گذشته و هفته های پایانی سال گذشته نیز جلساتی گذاشتیم و امسال هم این جلسات را داریم. دادستان کل کشور با اتاق بازرگانی و مسئولان ذی‌ربط جلسه گذاشته و معاونت پیشگیری و سازمان بازرسی با برخی فعالان اقتصادی و مسئولان ذی ربط و معاون اول جلسه گذاشتند و امیدواریم موانع برداشته و قدم های بلندتری را در جعت رفع موانع برداریم.

وی ادامه داد: گاهی برای جواز و وارد کردن مواد اولیه و صادر کردن مواد موانعی ایجاد می شود، ما به اتاق بازرگانی گفتیم تا بررسی کنند و برای این امر  کمیته مشترکی تشکیل شده که بتوانیم موانع را رفع کنیم. به عنوان مثال افرادی می گویند که برخی باج خواهی می کنند و وقتی می خواهند ضمانت بگیرند از آنها سند می خواهند  و هر چه را که خواسته بودند طی دو ماه مهیا کردند و در آخر به آنها گفتند که باید 5 درصد از سود شما را بهره مند شویم، آنها گفتند چرا؟ مگر چقدر سود داریم؟ گاهی فردی می رود تسهیلات بگیرد کسانی در بانک و خارج از بانک به آنها می گویند ما این کار را می کنیم به شرطی که شما دو میلیارد بدهید؛ لذا باید ساز و کاری تدوین کنیم، چرا که این کار هم جرم و هم خلاف قانون است؛ ان شاءالله ساز و کار مناسب تری داشته باشیم.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: در رابطه با قاچاق، دادستان کل کشور و رییس سازمان بازرسی خودشان شخصا رفتند و از برخی بنادر و گمرکات دیدن کردند. همچنین با تعزیرات هماهنگی‌هایی شده تا پرونده‌هایی که مشترک است شناسایی شود تا موانع کمتر شود.

وی گفت: به لحاظ اهمیت قاچاق در تولیدات داخلی و مضرات دیگر آن علاوه بر جلساتی که تشکیل شد، خود ریاست قوه جلسه‌ای گذاشتند و همه مسئولان ذی ربط اعم از وزرای اطلاعات و اقتصاد و صنعت و ...  در آن جلسه بودند. به دادستان کل دستور داد در رابطه با مسایل داخلی به نمایندگی در دادسراها و دادگاه ها برود که اگر کم و کسری در این زمینه وجود دارد رفع کنند. همچنین به سازمان بازرسی دستور داد که پیگیری کند تا اگر هر دستگاهی در جهت اجرای قانون مشکل دارد، آن را رفع کند.

محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: در سال گذشته  بازرسی کل کشور 800 مورد به دولت گزارش داده که این اشکالات وجود دارد که دولت خوب استقبال کرد و هم رییس جمهور و هم معاون اول دستور پیگیری دادند.

وی با بیان اینکه برخورد جدی با مفاسد  ادامه دارد، گفت: یکی از فشارها علیه قوه این است و ما آن را دنبال می کنیم و با مفسدین اقتصادی و امنیتی برخورد خواهیم کرد، آن را دنبال کرده بلکه تشدید هم می شود، به خصوص با کسانی که با سوءاستفاده از قدرت و ثروت می خواهند قانون را دور بزنند.  این هوشیاری باید باشد تا افرادی که صاحب قدرت و ثروت هستند احیانا نیایند و قانون را دور بزنند. باید ضابط و بازپرس و دادیار و ... هوشیار باشند، البته آنها اموزش لازم را  می بینند و این موضوعات تخصصی می شود.

پرونده «حمید بقایی» همچنان مفتوح است

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه احمدی‌نژاد چندین بار در کنفرانس خبری اعلام کرد که حمید بقایی بی‌گناه اعلام شده و از او عذرخواهی شده است، آیا این امر صحت دارد؟ گفت:‌ خیر، پرونده ایشان همچنان مفتوح است. هیچ وقت عذرخواهی نشده، این پرونده هنوز به دادگاه نرفته است؛ در نتیجه بی گناهی و با گناهی ‌اش اثبات نشده است.

ادامه دارد...


قانون امسال ادامه گذشته بازرسی موانع تولید اقتصادی قضاییه پرونده قاچاق معاون مسئولان دستور دادستان گزارش گذاشتند داخلی گفتند اژه‌ای همچنان بقایی محسنی مفتوح رابطه خواهند تشکیل افرادی گویند همچنین کسانی دادگاه عذرخواهی گناهی دادستان کل کشور اعلام بزنند اینکه برخورد دنبال پیگیری جلساتی معاونت پیشگیری فراوانی همکاری زمینه افزود بانک‌ها تسهیلات برنامه‌های بیشتری تولیدات بیچاره باشیم تاکید گذاشته محسنی‌اژه‌ای مساله اقتصاد بازرگانی