برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهور سابق افغانستان اعلام کرد که داعش طرف قرارداد آمریکاست مانند سایر شرکت‌های خارجی، مناطق را از سکنه خالی کرده و فضای مناسب را برای آمریکا میسر می‌سازد تا تسلیحات خود را آزمایش کند.

مازندمجلس: رئیس جمهور سابق افغانستان که از مخالفان حمله اخیر نیروهای آمریکایی با استفاده از مادربمب به مواضع داعش در شرق افغانستان است در مصاحبه با «نیویورک‌تایمز» گفت: داعش نیز مانند شرکت‌های آمریکایی برای دولت واشنگتن کار می‌کند.
وی تصریح کرد که مبارزه آمریکا با داعش غیرصادقانه است زیرا از دو سال گذشته به این طرف، مردم در شرق افغانستان از آمدن افراد وابسته به داعش از مرزهای پاکستان بارها ابراز نگرانی کرده بودند اما هیچ توجهی صورت نگرفت.
حامد کرزی اظهارداشت: با وجود اینکه آمریکا فرماندهی ماموریت نظامی نیروهای خارجی را به عهده دارد، اجازه داد تا داعش وارد شرق افغانستان شود و در پناهگاه‌های امن مستقر شود و به مدت دوسال منتظر ماند و هیچ عملیاتی را علیه این گروه انجام نداد.
رئیس جمهور افغانستان گفت که می‌توان نتیجه گرفت که داعش در واقع طرف قرارداد دولت آمریکا بود مانند شرکت امنیتی «دایناکورپ» و سایر شرکت‌های آمریکایی که منطقه‌ای را از سکنه تخلیه می‌کرد، علت و فضای مناسب روانی را مهیا می‌ساخت تا آمریکا تسلیحات مورد نظر خود را آزمایش کند.
وی مدعی شد که آمریکا برنامه دارد تا با استفاده از بهانه مبارزه با داعش، افغانستان را به آزمایشگاه تسلیحات نظامی خود تبدیل کند.
افغانستان آمریکا شرکت‌های آمریکایی مانند مبارزه نظامی تسلیحات استفاده جمهور خارجی قرارداد نیروهای