برگزیده ها

مازندمجلس: «رویترز» در گزارشی نوشت: تلاش برای آزاد سازی اقتصاد وابسته به نفت ایران بعد از لغو تحریم‌های بین‌المللی به واسطه توافق هسته‌ای در صورت روی کار آمدن رقبای اصولگرای روحانی در خطر قرار خواهد گرفت اما ممکن است پیروزی روحانی در این دوره به راحتی دوره قبل نباشد.

مازندمجلس: «رویترز» نوشت: حسن روحانی رییس جمهور ایران روز جمعه برای دومین دوره چهارساله ریاست جمهوری ثبت نام کرد. او گفته بار دیگر من آمده ام برای ایران برای آزادی و برای ثبات کشور. از ایرانی ها می خواهم بار دیگر بیایند برای ایران و برای اسلام.
در این گزارش گفته شده انتخاب روحانی در سال ۲۰۱۳ به انزوای ایران در جهان پایان داد و جامعه‌ای بازتر و آزادتر را به ارمغان آورد. اما تلاش برای آزاد سازی اقتصاد وابسته به نفت ایران بعد از لغو تحریم های بین المللی به واسطه توافق هسته ای در صورت روی کار آمدن رقبای اصولگرای روحانی در خطر قرار خواهد گرفت.
رویترز همچنین مدعی شده بسیاری  از ایرانیان به دلیل کندی روند بهبود اوضاع اقتصادی از زمان لغو تحریم‌ها بین‌المللی صبرشان را از دست داده‌اند.
این رسانه نوشت: ابراهیم رییسی تولیت آستان قدس رضوی یکی از کاندیداهای رقیب روحانی از جریان اصولگرای ایران است. او روز جمعه به خبرنگاران گفت: رای مردم آینده کشور را تعیین می‌‌کند. اوضاع اقتصادی موجود ایران باید بهبود پیدا کند.
رویترز تاکید کرد: روحانی در سال ۲۰۱۳ به طور مستقیم و در دور اول با رای بیشتر از ۵۰ درصد انتخاب شد و هیچ یک از کاندیداهای رقیب او بیش از ۱۷ درصد آرا را به خود اختصاص نداده بودند اما ممکن است این دوره در صورتی که اردوگاه اصولگرایان در مقابل او صف کشیده باشند کار او به این راحتی نباشد. اما علی رغم صحبت‌های ماه‌های اخیر اصولگرایان قادر به اتحاد پشت یک کاندیدای مشخص نیستند.
روحانی رویترز اقتصادی بهبود اصولگرایان اوضاع کاندیداهای اصولگرای رقبای نیستند گزارش