برگزیده ها
مازندمجلس: هرچند ترامپ درباره اعزام نیروهای زمینی به سوریه و عراق اظهار نظر نکرده اما به نظر می‌رسد مشاوران وی این موضوع را چندان نیز غیر عملی نمی‌دانند.
به گزارش تسنیم، موضوع مبارزه آمریکا با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه مدتهاست که داغ بوده و دونالد ترامپ نیز پیش از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا وعده مبارزه با این گروه تروریستی را داده بود.

با اینحال اخیرا و پس از حمله موشکی آمریکا به سوریه موضوع اعزام نیروهای نظامی این کشور به عراق و سوریه مطرح شده است.  مقامات کاخ سفید و دولت آمریکا که آشنا به این موضوع هستند در گفتگو با خبرنگار بلومبرگ اعلام کردند که هنوز در مورد تعداد نیروهای اعزامی به عراق و سوریه هنوز توافقی صورت نگرفته است.

بلومبرگ به نقل از مقامات ارشد کاخ سفید اعلام کرد که ژنرال مک مسترف مشاور امنیت ملی ترامپ به صورت مخفیانه همکاران خود را تحت فشار قرار داده تا با اعزام نیروهای اندک آمریکایی برای مبارزه با داعش مخالفت کنند. منتقدان مک مستر معتقدند که او به دنبال اعزام ده ها هزار نیروی زمینی به دره رود فرات است.

دو منبع خبری نیز به خبرنگار بلومبرگ اطلاع دادند که طرحی درباره اعزام 50 هزار نیروی آمریکایی وجود دارد. از سوی دیگر مارک سرنویچ، وبلاگ نویس و تئوریسین توطئه در 9 آوریل در مطلبی نوشت که مک مستر خواستار اعزام 150 هزار نیروی زمینی به سوریه است اما نیروهای آمریکایی اعلام کردند که در مورد تعداد نیروها اغراق شده و بررسی چنین طرحی در دستور کار قرار ندارد.
 
سوریه اعزام نیروهای آمریکا موضوع آمریکایی نیروی اعلام زمینی مبارزه ترامپ بلومبرگ تعداد تروریستی درباره مقامات خبرنگار