برگزیده ها
تدوین منشور رسمی تبلیغات انتخاباتی/ نظارت اعضای کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات بر مناظره‌های تبلیغاتی

مازندمجلس: عضو شورای نظارت بر صداوسیما از تدوین منشور رسمی تبلیغات انتخاباتی و ابلاغ آن تا قبل از آغاز انتخابات خبر داد

مازندمجلس: احسان قاضی‌زاده هاشمی از تدوین "منشور رسمی تبلیغات انتخاباتی" توسط کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت: منشور تبلیغات انتخاباتی در رسانه ملی –شامل تمامی برنامه‌های تبیینی و ایجابی- و سایر مجراهای تبلیغاتی تدوین و تا قبل از آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی کاندیداتورهای دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری به مراجع مربوطه و نامزدها جهت اجرای دقیق آن ابلاغ خواهد شد.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق قوانین این منشور، تمامی برنامه‌های تبلیغاتی رسانه ملی قبل از پخش براساس اصول رسانه‌ای و تبلیغاتی بازبینی و رصد می‌شوند تا مواردی حاوی تهمت، توهین، تخریب و افترا در آن‌ها که خلاف قانون است در آن‌ها وجود نداشته باشد چراکه این موارد به لحاظ قانونی جرم شناخته می‌شود.

وی همچنین درخصوص نحوه نظارت بر مناظره‌های تلویزیونی و دیگر برنامه‌های تبلیغاتی زنده توضیح داد: طبق قانون در پشت صحنه‌ای این برنامه‌ها نماینده‌ای از کمیسیون حضور خواهد داشت و در صورت بروز اقدامی خلاف قانون تذکر داده و تصمیم‌گیری می‌کند.

عضو شورای نظارت بر صداوسیما اضافه کرد: مفاد اصلی منشور ناظر به زمان معرفی افراد به‌عنوان نامزد ریاست‌جمهوری از سوی شورای نگهبان آغاز خواهد بود و اکنون اقدامات مرتبط با تدوین آن در دست انجام است.

قاضی‌زاده هاشمی مطرح کرد: این کمیسیون علاوه بر فردا طی روزهای آتی نیز تا آغاز تبلیغات انتخابی مستمرا جلسه برگزار خواهد کرد و شخصا به‌عنوان نماینده "شورای نظارت بر صدا و سیما" در جام جم مستقر خواهم شد.  

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری از وزیر کشور، دادستان کل کشور، نماینده شورای نظارت بر صدا و سیما و رئیس رسانه ملی یا نماینده تام الاختیار آن تشکیل شده است.

احسان قاضی زاده هاشمی عضو شورای نظارت بر صداوسیما