برگزیده ها
سارقان خانه پسر تاجر سرشناس ايران محاكمه شدند

مازندمجلس: اعضاي يك شبكه سرقت كه دو سال قبل با دستبرد به خانه پسر رئيس اتاق بازرگاني ايران و چين 2 ميليارد تومان پول و طلا سرقت كرده بودند، محاكمه شدند.

مازندمجلس:به گزارش سرویس حوادث جام نیوز، تابستان سال 94 بود كه مأموران پليس تهران از يك‌فقره سرقت از خانه‌اي اعياني در شمال شهر با خبر و در محل حاضر شدند. صاحبخانه كه پسر رئيس اتاق بازرگاني ايران و چين بود، گفت كه سارقان 2 ميليارد تومان پول و طلا از خانه‌اش سرقت كرده‌اند. مأموران پليس در جريان تحقيقات موفق شدند يكي از سارقان را با بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته ساختمان‌هاي همسايه بازداشت كنند.

 

متهم با قبول اتهامش گفت: مدتي قبل با سرايدار خانه شاكي به نام سعيد آشنا شدم. او گفت صاحب آن خانه مقدار زيادي طلا و جواهر دارد و بعد از آن كليد خانه را در اختيار ما گذاشت تا طلاها را سرقت كنيم تا او هم سهمي بردارد. شب حادثه همراه سه نفر از دوستانم وارد خانه شديم و سرقت كرديم. بعد از توضيحات متهم، ديگر متهمان نيز شناسايي و دستگير شدند. متهمان در مراحل بازجويي بعد از اقرار سرقت از منزل به چند فقره سرقت از چندين مغازه نيز اعتراف كردند. با كامل شدن بررسي‌ها اكبر 25 ساله، صادق 30 ساله، امير 24 ساله و نيما 22 ساله به اتهام مشاركت در سرقت، سعيد به اتهام معاونت در سرقت و ايرج 45 ساله هم به اتهام خريد اموال سرقتي مجرم شناخته شدند.

 

اعضاي اين شبكه روز گذشته در شعبه هشتم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي اصغرزاده و مستشار توكلي پاي ميز محاكمه ايستادند.


ابتداي جلسه، پسر تاجر سرشناس ايران در جايگاه ايستاد و گفت: در ايام عيد غدير همراه خانواده به مسافرت رفته بوديم كه بعد از برگشت از سفر متوجه شدم از منزلمان سرقت شده است. خانه‌ام ويلايي است. سارقان از بالاي ديوار وارد حياط شده بودند و يكي از پنجره‌ها را نيز از لولا در‌آورده و سپس به خانه رفته بودند. خانه خيلي نامرتب نبود به همين دليل مشخص بود آشنا هستند و جاي طلا و جواهرات را مي‌دانستند. او در خصوص ميزان اموال سرقتي گفت: آنها 2 ميليارد طلا و جواهرات و چند ساعت طلا سرقت كرده بودند كه در اين مدت 20 سال زندگي مشترك آنها را خريده بوديم. ارزش جواهرات به نرخ روز 4 تا 5 ميليارد است.

 

او در ادامه گفت: شش‌ماه قبل از سرقت، سعيد سرايدار خانه‌مان بود كه به دلايلي عذرش را خواستم و از آنجا رفته بود. روز حادثه با رصد دوربين‌هاي مداربسته سارقان را شناسايي مي‌كردم كه يكي از آنها خيلي به سعيد شباهت داشت و اين سرنخي شد تا مأموران سارقان را دستگير كنند.

 

بعد از آن چند شاكي ديگر از اعضاي باند شكايت كردند. سپس اكبر متهم رديف اول در جايگاه قرار گرفت و گفت اتهاماتم را قبول دارم. به خاطر اينكه وضع مالي خوبي نداشتيم و مي‌خواستيم بدون زحمت پولدار شويم، تصميم به سرقت گرفتيم. او در خصوص سرقت جواهرات از منزل گفت: وقتي سعيد كليد خانه را داد شب حادثه سه نفري وارد حياط شديم. با خم كردن لولاي در وارد خانه شدم و دوستانم در حياط ايستادند. ساكي برداشتم و طلاها و جواهرات و چند ساعت طلا را همراه مقداري لباس در آن ريختم و بلافاصله خانه را ترك كردم.  او در ادامه گفت: بعد از سرقت با يكي از دوستانم در شهرستان تماس گرفتم و او شخص طلافروشي را كه در كوهدشت مي‌شناخت به عنوان مالخر معرفي كرد. وقتي با ايرج تماس گرفتيم قرار شد براي خريد طلاها به تهران بيايد. روز بعد ساك جواهرات را سر قرار برديم و او طلاها را به مبلغ 73 ميليون و ساعت‌ها را به مبلغ 14 ميليون خريداري كرد. سپس پول طلاها را بين خودمان تقسيم كرديم و نفري 20 ميليون و 500 هزار تومان به هر نفر رسيد.  در ادامه سه متهم ديگر در جايگاه حاضر شدند و با تأييد توضيحات اكبر ماجرا را شرح دادند. در ادامه جلسه ايرج به اتهام تحصيل مال نامشروع در جايگاه ايستاد و گفت: روزي كه دوستم تماس گرفت، گفت چند جوان مي‌خواهند مقداري طلا بفروشند تا با آن كاسبي راه بيندازند. فكر نمي‌كردم طلاها سرقتي باشد، اما وقتي طلاها را ديدم از آنجايي كه عيار آنها 18 بود شك كردم، اما وسوسه شدم و آنها را خريدم.


بعد از آخرين دفاع متهمان هيئت قضايي وارد شور شد.

منبع: روزنامه جوان

110

طلاها سارقان جواهرات جايگاه ادامه اتهام حادثه همراه دوستانم ايران تهران ميليارد سرقتي متهمان مأموران ميليون ايستادند بوديم مقداري گرفتيم اموال ايستاد توضيحات دوربين‌هاي تومان محاكمه سرشناس مداربسته سرايدار دستگير شناسايي كرديم كردند