برگزیده ها

مازندمجلس: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت، مجلس و تمام مسئولان برای جبران خسارت ها در استان های سیل زده مصمم و همدل هستند.

مازندمجلس: مسعود پزشکیان شامگاه یکشنبه پس از بازدید از مناطق سیل زده اشنویه اظهار کرد: بر این اساس از همه توان و امکانات دولت برای جبران خسارت های سیل استفاده می شود.

وی افزود: تلاش و اراده مسئولان برای کمک به مردم بوده و برای این کار تمام امکانات بسیج شده و اقدامات خوبی نیز انجام شده است.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این بازدید گفت: سیل اخیر در استان خسارت های بسیاری به تاسیسات دولتی، اماکن عمومی و بخش کشاورزی و باغی، ابنیه های فنی و راه ها وارد کرده است.

قربانعلی سعادت اظهار کرد: گروه های مختلف و مسئولان در حال برآورد خسارت هستند تا پس از تعیین میزان خسارت، تامین اعتبار برای ساخت و جبران خرابی ها انجام شود.

وی افزود: تیم های امداد و ستاد مدیریت بحران در همه بخش ها و مناطق سیل زده در تلاش هستند تا امدادرسانی مناسب انجام شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین اظهار کرد: پل 'پوش آباد' در مسیر اشنویه- پیرانشهر نیز باید به طور مناسب بازسازی و بیش از قبل استحکام سازی شود .

عبدالکریم حسین زاده نماینده مردم اشنویه و نقده در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بعد از برآورد نهایی خسارت ها برای بازسازی و رسیدگی به مشکلات مردم و مسائل مرتبط در اسرع وقت اقدام های مناسب صورت می گیرد.

فرماندار شهرستان اشنویه هم در این بازدید اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران، هلال احمر و تمام دستگاه ها و ادارات برای کاهش خسارت ها و بهبود اوضاع تا کنون تلاش های خوب و موثری انجام داده اند.

اسعد خضری همچنین خواستار رسیدگی سریع به اوضاع نابسامان رودخانه 'گادر' و پل 'پوش آباد' و جبران خسارت های وارده به باغ ها، مزارع و منازل مردم شد.

همچنین در این بازدید نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، نماینده شهرستان اشنویه و نقده، استاندار آذربایجان غربی و فرماندار شهرستان اشنویه با خانواده 'مهران توکلی' قربانی طغیان رودخانه 'گادر' دیدار و با تسلیت به مناسبت جان باختن نوجوان 12 ساله این خانواده از آنان دلجویی کردند.

این سفر به منظور بررسی ابعاد سیل شهرستان اشنویه و نقده توسط نماینده مردم نقده و اشنویه ترتیب داده شد.

رودخانه گادر اشنویه از صبح روز جمعه بر اثر بارش باران شدید طغیان کرده و مسیر اشنویه - پیرانشهر را نیز مسدود کرده است.

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی پیشتر اعلام کرد ، بارندگی هایی که از روز پنجشنبه گذشته آغاز شده تا روز (یکشنبه) در سراسر استان ادامه دارد.

رودخانه گادر در مسیر جاده اشنویه- پیرانشهر قرار دارد و از کوه های غرب اشنویه سرچشمه گرفته و به دریاچه ارومیه می ریزد.

شهرستان اشنویه در آذربایجان غربی قرار دارد و بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد.
اشنویه خسارت آذربایجان شهرستان جبران رودخانه اظهار بازدید نماینده مناسب پیرانشهر همچنین استاندار طغیان اسلامی رئیس مجلس خانواده اوضاع رسیدگی شورای فرماندار بحران امکانات مناطق یکشنبه افزود مسئولان مدیریت برآورد استان بازسازی