برگزیده ها
استقرار اولین ورودی های پایه یازدهم در سال جدید/کتب درسی برای دانش آموزان پایه یازدهم طراحی می شود

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تشکیل کارگروه پایه یازدهم در وزارت خانه خبر داد و گفت:اولین دوره ورودی دانش آموزان به پایه یازدهم در سال جدید استقرار می یابد.

مازندمجلس: علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان با اشاره به تغییرات دوره متوسطه در سال تحصیلی 96 اظهار داشت:سال 96 وزارت آموزش و پرورش در دوره متوسطه با تغییرات بسیاری همراه بوده است.
وی افزود:در نظر داریم تا در این سال اهداف عمومی وزارت آموزش و پرورش،از جمله برنامه هایی که در طول برنامه پنجم آغاز شده را ادامه دهیم.همچنین در سال گذشته یکی از اهداف بسیار مهم ما توسعه کمی آموزش فنی و حرفه ای بوده است اما امسال با رویکر دیگری همچون توسعه کیفی وارد شده ایم.
زرافشان با اشاره به اهمیت موضوع تولید و اشتغال در سال جدید  اظهار داشت:در سال 96 که سال اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال نام گذاری شده است تمام سعی و تلاش خود را در  حوزه کارآفرینی خواهیم داشت.
وی همچنین از استقرار اولین دوره ورودی دانش آموزان به پایه یازدهم خبر داد و گفت:طبق برنامه ریزی های صورت گرفته دانش آموزان  دوره دوم متوسطه از سال 96 در این پایه تحصیل خواهند کرد و برای آن ها کتاب های درسی جدید چاپ خواهد شد که بر مبنای این کتب درسی دوره های آموزشی ویژه معلمان برگزار می شود.
زرافشان اظهار داشت:در چند ماه اخیر کارگروه پایه یازدهم در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد تا مدارس با آمادگی کامل برنامه های خود را در ابتدای مهرماه آغار کنند.
بر این اساس ترتیب دوره های آموزشی در مدارس به این شرح است:6 سال دوره ابتدایی،سه سال اول متوسطه و سه سال هم در دوم متوسطه.
آموزش متوسطه وزارت زرافشان برنامه پرورش یازدهم آموزان توسعه همچنین تولید اشتغال مدارس آموزشی میزان اظهار اولین ورودی استقرار اشاره تغییرات اهداف