برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: مقرر شده 2 مرکز ترک اعتیاد ویژه کودکان و نوجوانان در دو استان تهران و البرز راه اندازی شوند.

مازندمجلس:

کودک معتاد مجید رضا زاده در گفت و گو با خبرنگار گروهجامعه خبرگزاری میزان گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، دو مرکز ترکاعتیاد ویژه کودکان و نوجوانان در دو استان تهران و البرز راه اندازی خواهند شد.

وی افزود: طبق هماهنگی های صورت گرفته، ایندو مرکز در اردیبهشت ماه کار خود را آغاز خواهند کرد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستیکشور با اشاره به تهیه دستورالعمل لازم به منظور راه اندازی مرکز ترک اعتیاد ویژهکودکان و نوجوانان اظهارکرد: دستور العمل راه اندازی و فعالیت این مراکز در سازمانبهزیستی کشور تهیه شده و در این رابطه با مشکل مواجه نیستیم.

رضازاده ادامه داد: دو مرکز ترک اعتیادویژه کودکان و نوجوانان متخص افراد زیر 18 سال خواهند بود و در این مراکز به طورتخصصی به کودکان و نوجوانان خدمات ارائه می شود.

وی در خصوص ظرفیت در نظر گرفته شده برایمراکز ترک اعتیاد کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: طبق بخشنامه تعیین شده که به دومرکز ابلاغ شده است، ظرفیت این مراکز نیز برابر سایر مراکز ترک اعتیاد فعال درسراسر کشور خواهد بود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستیکشور از شناسایی کودکان و نوجوانان معتاد فاقد خانواده خبرداد و تصریح کرد: پس ازحضور کودکان و نوجوانان معتاد در مراکز ویژه ترک اعتیاد، وضعیت خانواده آنها نیزرصد شده و در صورتی که این افراد فاقد خانواده باشند، برای نگهداری به مراکزسازمان بهزیستی کشور ارجاع داده می شوند.

نوجوانان کودکان مراکز اعتیاد اندازی خانواده خواهند گرفته معتاد افراد ظرفیت تهران بهزیستیکشور توسعه بهزیستی ارجاع البرز پیشگیری