برگزیده ها
صدای بلند نقاشی‌ کلمات نزار
مازندمجلس: صدای بلند نقاشی‌ کلمات نزار به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بازار فروش کتاب‌های شعر در هفته گذشته، با پیشتازی آثاری از نزار قبانی، شاعر شناخته شده عرب همراه بود. بر این اساس کتاب «نقاشی با کلمات» از این شاعر، با بیشترین استقبال از سوی علاقه‌مندان به شعر، در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های شعر در بازار کتاب تهران قرار گرفت. این کتاب شامل گزیده‌ای از اشعار اوست که توسط ایاد فیلی و با زبانی شعرگونه به فارسی برگردان شده است.

نزار قبانی شاعر بزرگ عرب در مجموع به عنوان شاعر عشق و زن شناخته شده است، اما بسیاری از اشعار این سخن‌سرای بزرگ رو در رویی با ستمی است که بر مردم ستم‌دیده فلسطین از طرف رژیم اسرائیل می‌رود. مجموعه «عشق با صدای بلند» از این شاعر شامل هر دو دسته از این اشعار است که جایگاه دوم این فهرست را به خود اختصاص داده‌اند.

جایگاه سوم این فهرست به کتاب «جان‌های شیفته» اثر واهه آرمن اختصاص یافته که شامل مجموعه‌ای از دیالوگ‌های شاعرانه است که تصویرگری این کتاب را «ترلان میرشکاری» انجام داده است. در مقدمه‌ نویسنده آمده است: «برای خلق چنین اثری با ویژگی‌های خاص، سخت‌ترین و در عین حال مهمترین اصل برای من رسیدن به یک ناهشیاری ناگفتنی و فراموشی فراذهنی بود؛ فراموش کردن کاملا واقعی و ناخودآگاه زمان و مکان در سه سالی که مشغول نوشتن و تهیه‌ این مجموعه بودم.»

«هيچ چيز مثل مرگ تازه نيست» سروده گروس عبدالملکیان از نشر چشمه، «برای من غمگین نشوید» سروده چارلز بوکوفسکی با ترجمه سینا کمال‌آبادی از نشر عنوان، «کتاب» سروده فاضل نظری از نشر سوره مهر، «آشویتس خصوصی من» سروده حسن همایون از نشر چشمه، «قایق سواری در تهران» سروده محمدعلی سپانلو از نشر افق، «آریان» سروده علیرضا آذر و «چتر نمی‌خواهد این هوا، تو را می‌خواهد» سروده رضا کاظمی از نشر نیماژ، دیگر آثار حاضر در فهرست 10 کتاب شعر پرفروش در هفته سوم فروردین ماه هستند.
 ردیف عنوان نویسنده/ مترجم ناشر قیمت (تومان) درباره کتاب 1 نقاشی با کلمات نزار قبانی/ ایاد فیلی آوگان 5800 این کتاب شامل گزیده‌ای از اشعار دلکش و زیبای نزار قبانی شاعر مشهور معاصر عرب است که این عاشقانه‌ها توسط ایاد فیلی و با زبانی شعرگونه به فارسی برگردان شده است. 2 عشق با صدای بلند نزار قبانی/ احمد پوری نگاه 27500 گزیده اشعار نزار قبانی درباره عاشق و توصیف ستم رفته بر مردم فلسطین 3 جان‌‍ های شیفته واهه آرمن چشمه 13000 تعدادی از اشعار واهه آرمن را با تصویرگری ترلان میرشکاری 4 هيچ چيز مثل مرگ تازه نيست گروس عبدالملکیان چشمه 20000 اشعاری از «گروس عبدالملکیان» به همراه عکس‌هایی از 36 عکاس ایرانی دربردارد. این کتاب به کوشش «نازنین طباطبایی» تدوین شده است 5 برای من غمگین نشوید جارلز بوکوفسکی/ سینا کمال آبادی عنوان 12000 مجموعه ای شامل 44 قطعه شعر از چارلز بوکوفسکی شاعر و نویسنده شهیر آمریکایی 6 کتاب فاضل نظری سوره مهر 10000 شامل 40 مورد از تازه‌ترین غزل‌های این شاعر سرشناس که در آن به مفاهیمی چون عشق، زندگی، دنیا، مرگ و انسان پرداخته می‌شود 7 آشویتس خصوصی من حسن همایون چشمه 14000 مجموعه‌ای از اشعار عاشقانه و سیاسی حسن همایون در سه فصل «شکنجه‌شده‌ها»، «عاشقانه‌هایی ناتمام برای آنا» و «خرده‌روایت‌هایی از هراس و انزوا» 8 قایق سواری در تهران محمدعلی سپانلو افق 3000 این کتاب شامل 37 شعر از این شاعر معاصر است که با مقدمه سیمین دانشور منتشر شده است 9 آریان علیرضا آذر نیماژ 20000 مجموعه ای از اشعار علیرضا آذر از مجموعه پازل شعر امروز در انتشارات نیماژ 10 چتر نمی‌خواهد این هوا، تو را می‌خواهد رضا کاظمی نیماژ 8500 مجموعه ای از اشعار رضا کاظمی از مجموعه پازل شعر امروز در انتشارات نیماژ  این گزارش، براساس آمار فروش کتاب‌فروشی‌های شهر کتاب‌های مرکزی، ابن‌سینا،شهید بهشتی، چشمه (کریمخان)، افق، امیرکبیر، کتابسرای تندیس، دف، چتر و همیشه، تنظیم شده است.
اشعار سروده مجموعه قبانی نیماژ عنوان فهرست گزارش علیرضا عبدالملکیان همایون نویسنده کلمات بوکوفسکی کاظمی تهران کتاب‌های چارلز سواری آشویتس خصوصی نمی‌خواهد معاصر 20000 امروز انتشارات درباره می‌خواهد سپانلو آریان نشوید محمدعلی تصویرگری نقاشی گزیده‌ای زبانی همراه شناخته ایبنا گذشته بازار شعرگونه فارسی مجموعه‌ای ترلان میرشکاری شیفته اختصاص برگردان فلسطین جایگاه غمگین