برگزیده ها
«عارف لرستانی» قربانی «در حاشیه‌» +عکس

مازندمجلس: شاید آن روز که وزیر بهداشت در نامه‌ای از رئیس سازمان صدا و سیما خواست تا جلوی پخش سریال «در حاشیه» گرفته شود فکرش را هم نمی‌کرد که یکی از بهترین بازیگران این سریال، گرفتار حاشیه‌های نظام سلامت شود و خود موضوع اصلی و حقیقی «درحاشیه» باشد.

مازندمجلس:به گزارش سرویس حوادث جام نیوز، می‌گویند حالش خوب بوده، فقط سکسکه می کرده، آنقدر که امانش را می‌برد و برای خلاصی از آن به یکی از بهترین بیمارستان‌های شمال غرب پایتخت مراجعه می کند، از آن بیمارستان‌ها که برای یک شب بستری باید هر چه داری و نداری ...

می‌رود و دکتر هم بعد از تشخیص‌های اولیه به گفته دوستانش 2 آمپول که فعلا مشخص نیست چیست و چرا تجویز شده، می‌دهد و او را مرخص می‌کند، عارف هم به خیال اینکه یک سکسکه معمولی بوده با خیال راحت می‌خوابد، به امید اینکه تا صبح خوب خوب می شود و می‌تواند آفتاب فردا و فرداها را هم ببیند،

 


بی خبر از اینکه سکسکه نشانه‌ای بوده از اینکه این آخرین غروب زندگی توست و دیگر آفتابی برای فردا تو نخواهد بود.

مرحوم لرستانی به گونه ای کاملا مرموز و به گفته دوستانش بدون علائم و نشانه قبلی فقط بر اثر سکسکه و البته پس از تزریق دو آمپول درگذشت. همین موضوع مرگ وی را در هاله‌ای از ابهام و همراه با گمانه زنی‌های بسیاری قرار داد.

عارف لرستانی بازیگر محبوب سینما و تلویزیون، متولد 15 بهمن 1350 در کرمانشاه بود. مرحوم لرستانی را با مجموعه جنگ 77 و قهوه تلخ بیشتر شناختیم؛ همچنین ازجمله آثار تلویزیونی این بازیگر فقید به «در حاشیه»، «کوچه مروارید»، «شوخی کردم»، «ویلای من» و «مرد دو هزارچهره» می‌توان اشاره کرد.

آن دو آمپول لعنتی

نخستین واکنش به خبر فوت مرحوم عارف لرستانی توسط  خشایار الوند بود که وی در گفت‌وگو با رسانه‌ها بیان کرد: «عارف جمعه‌شب به دلیل قطع نشدن سکسکه‌اش به همراه همسرش به پزشک مراجعه کرده و پس از تزریق دو آمپول به منزل بازگشته و در خواب دچار حمله قلبی شده است و احتمال خطای پزشکی وجود دارد.»

قصور پزشکی باعث مرگ همسرم شد

همچنین الهام ناصری همسر عارف لرستانی دراین‌باره گفت: «جمعه‌شب به همراه همسرم به دلیل سکسکه‌های مداومی که گرفته بود به یکی از بیمارستان‌های غرب تهران مراجعه کردیم.» او ادامه داد: «قصور پزشکی باعث مرگ همسرم شد و ما پیگیر این موضوع از طریق مراجع هستیم.»

علت در دست بررسی است

روابط عمومی سازمان نظام پزشکی اعلام کرد: پزشکی قانونی علت مرگ مرحوم لرستانی را نامشخص اعلام کرده و ذکر خطای پزشکی بدون دلیل و سند بی‌‌انصافی بوده و جرم تلقی می‌شود.

روابط عمومی سازمان نظام پزشکی اعلام کرده است که از طریق کالبدشکافی علت دقیق مرگ مشخص می‌شود. ساعت 20 شب گذشته مرحوم لرستانی به درمانگاه یکی از بیمارستان‌های پایتخت به دلیل سکسکه شدید مراجعه کرده که اقدامات لازم جهت رفع مشکل ایشان انجام‌شده است. ایشان پس از مراجعه به بیمارستان باحال عمومی مساعد مرخص می‌شود و در پرونده ایشان نیز ذکرشده که در صورت بدتر شدن وضعیت حتماً به بیمارستان مراجعه شود. تاکنون در سازمان نظام پزشکی شکایتی از جانب خانواده مرحوم لرستانی ثبت‌نشده است.

 



هیچ مستندی مبنی بر خطا یا قصور پزشکی وجود ندارد

همچنین رضا پایدار معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران دراین‌باره به ایسنا گفت: «بلافاصله پس از خبر درگذشت عارف لرستانی در رسانه‌ها و احتمال قصور پزشکی در مرگ این هنرمند، تحقیقات و بررسی‌های خود را آغاز کرد و وی در ساعات اولیه بامداد روز شنبه، به علت سکسکه مقاوم به درمان، به بیمارستان عرفان تهران مراجعه کرده بود.»

او ادامه داد: «برای درمان سکسکه مقاوم به درمان او، تزریق دارویی مربوطه انجام می‌شود و باحال عمومی و علائم حیاتی مناسب از بیمارستان مرخص می‌شود. وی حدود ساعت 8 صبح در منزل دچار ایست قلبی می‌شود و به اورژانس 115 اطلاع داده می‌شود.»

پایدار اضافه کرد: «در زمان حضور اورژانس 115 او فاقد هرگونه علائم حیاتی بوده است. در بررسی‌های اولیه مربوط به فوت این هنرمند، هیچ مستندی مبنی بر خطا یا قصور پزشکی وجود ندارد، اما برای اطمینان بیشتر این موضوع را پیگیری می‌کنیم.» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: «جسد مرحوم لرستانی باید برای بررسی‌های بیشتر و کالبدشکافی به سازمان پزشکی قانونی منتقل شود و پس از بررسی‌های تکمیلی، نتایج این پرونده از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.»

جسد در پزشک قانونی

مسعود قادی پاشا، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در ارتباط با علت فوت عارف لرستانی اظهار داشت: آزمایش‌های تخصصی بر روی جسد عارف لرستانی انجام‌شده و نمونه‌های آزمایشگاهی تخصصی اخذشده است.

 وی با اشاره به اینکه علت فوت پس از آماده شدن نتایج، به مقامات قضایی اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: جسد مرحوم عارف لرستانی روز گذشته شنبه 26 فروردین‌ماه جهت بررسی‌های تخصصی و تعیین علت فوت با دستور مقام قضایی به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی استان تهران واقع در کهریزک ارجاع شده است.

نامه هاشمی در انتقاد به پخش در حاشیه

سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخشی از نامه خود خطاب به رییس صدا و سیما آورده است: «برنامه‌های طنزی که تا کنون از رسانه ملی در حوزه‌های مختلف به نمایش درآمده‌اند، به ویژه سریال‌های طنزی که توسط هنرمند محترم جناب آقای مدیری کارگردانی شده، دارای مخاطبان بسیار زیاد بوده‌اند و تصویرهای کلی و ماندگار اجتماعی در ذهن مخاطب ایجاد کرده‌اند. قطعاً جنابعالی تأیید می‌فرمائید که مدیریت برداشت‌های اجتماعی پیرامون حوزه‌ای مثل حوزه سلامت که پس از پخش چنین برنامه پر مخاطبی ایجاد می‌شود، بسیار پیچیده است، ‌اینکه این سریال در نهایت چه تصویری از نظام سلامت به عنوان یک نهاد اجتماعی ارائه می‌نماید، بسیار حائز اهمیت خواهد بود، اینکه مخاطب رسانه ملی پس از پخش این سریال، بیمارستان و سایر مؤسسات پزشکی را با چه دیدی می‌نگرد، در ارتباط آینده وی با این نهادها و نیز شاغلان حرفه‌های پزشکی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.»

هاشمی تلاش کرد تا از پخش این سریال جلوگیری کند؛ تا مردم با آنچه در سریال در حاشیه به عنوان خطاها و قصور پزشکان به عنوان طنز به جامعه نشان داده می‌شود، مواجه نشوند.

البته طی چند سال گذشته این بار اولی نبوده که جامعه با خبرهای این چنینی رو‌به رو می‌شوند . خبرهایی از جنس خطاهای پزشکی که برخی کارشناسان آن را حاصل اجرای عجولانه طرح تحول سلامت می‌دانند. چراکه معتقدند این طرح باعث مراجعه بیش از اندازه و غیر کارشناسی مردم به مراکز درمانی شده، در صورتی که زیر ساختهای لازم اعم از پرسنل کافی برای ارائه این خدمات دیده نشده است.

همچنین عدم نظارت یکی از بزرگترین ضعف‌های نظام سلامت است که طی سالهای گذشته بیش از قبل نمود پیدا کرده است که شاهد این ادعا نیز خبرهای تلخ بسیاری است که هر روزه از این حوزه از شهرهای کوچک و بزرگ می‌شنویم.

حال باید منتظر نظر پزشک قانونی ماند و دید بازیگر محبوب در حاشیه که روزی قصد داشت مشکلات نظام سلامت را طنزگونه به مردم نشان دهد، خود نیز درگیر همین حاشیه‌ها شده است و قصور و خطا در مرگش نقش داشته است؟ یا اینکه سکسکه تنها نشانه و ایست قلبی تنها دلیل فوت وی بوده است و هیچ حاشیه‌ای هم در کار نیست.

فارس

110

این اخبار داغ را از دست ندهید:

دیدم دختر زیبایی است به خانه ام بردم و .. / رفتن دختر جوان به پارتی همه چیز را خراب کرد!

مدیر شرکتم فیلم های تجاوزش به من را به خواستگارم نشان داد و ..

با شنیدن حرف های فرزندم فهمیدم همسرم با او ارتباط پنهانی دارد و حتی .. !+ عکس

اقدام کثیف مرد « نصاب ماهواره » با خانم جوان تهرانسری / آیا او را اعدام می کنند؟ + عکس

بعد از کشاندن زن جوان به بیابان به او گفتم شوهرت هم با زنم من بوده و .. + عکس

ناگهان در اتاق خواب تجاوز پسرجوان به خواهرم را دیدم! / مهناز به محض دیدن من..+ عکس

وقتی آن مرد را در رختخواب زنم دیدم من هم به فکر پلیدی افتادم! + عکس

پزشکی لرستانی مرحوم مراجعه سکسکه اینکه درمان بیمارستان بررسی‌های سلامت اعلام بسیار تهران عمومی آمپول گذشته قانونی سریال همسرم تزریق عنوان همراه هاشمی تخصصی هنرمند اولیه ارتباط اجتماعی موضوع حاشیه بازیگر بیشتر بیمارستان‌های رسانه‌ها علائم استان نتایج ارائه اورژانس مخاطب جامعه خبرهای رسانه حیاتی قضایی آزمایشگاهی ایجاد باحال اشاره جمعه‌شب احتمال دراین‌باره همچنین محبوب البته درگذشت بسیاری ادامه کالبدشکافی پایدار دانشگاه پایتخت مستندی پرونده انجام‌شده دوستانش نشانه مقاوم