برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون عملیات سازمان امدادو نجات هلال احمر گفت: به مردم التماس می‌کنیم که آموزش‌های ایمنی در برابر مخاطرات طبیعی را یاد بگیرند

مازندمجلس: آموزش ایمنیبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،شاهین فتحی با حضور در برنامه "تیترامشب" شبکه خبر گفت: هلال احمر از ساعات نخست این حادثه با اعلام آماده باشی که از قبل داشت نیروهای عملیاتی خود را به مناطق سیل زده اعزام کرد.
وی با اشاره به اینکه از دوم فروردین تاکنون حوادث  مختلفی از جمله سیل و آب گرفتگی و کولاک در نقاط مختلف کشور و زلزله خراسان داشتیم و همزمان باید طرح امداد و نجات نوروزی را هم اجرا می کردیم، ادامه داد: بارندگی های اخیر در 8 استان ما تاثیر گذاشت و نیروهای عملیاتی ما هم از همان لحظات نخست سعی کردند در 58 شهر و روستا و منطقه متاثر از بارندگی ها، عملیات امدادی خود را آغاز کنند که تا امروز ادامه دارد.
فتحی افزود: حدود 100 تن اقلام امدادی و مورد نیاز در قالب 22 قلم کالای امدادی از قبیل چادر، پتو و مواد غذایی به منطقه اعزام کردیم.
وی گفت: اکنون در 4 استان آذربایجان شرقی و غربی ، لرستان و مازندران، نیروهای عملیاتی ما در حال انجام عملیات هستند.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: کمک ها و فعالیت های امدادی مجموعه هلال احمر برای خدمات رسانی با قوت ادامه دارد.
شاهین فتحی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش های مدیریت بحران، خوشبختانه از سال قبل این آموزش ها انجام شده است، افزود: مدیران استانی و شهرستانی در دوره های آموزشی کارگاهی، آموزش های لازم را دیده اند.
وی ادامه داد: دنبال جامعه آماده هستیم که در بحران احساس مشارکت کند و بتواند قدمی بردارد تا کاهش تلفات داشته باشیم.
فتحی افزود: براساس مطالعات انجام شده در سال  91 مشارکت مردم در  فرآیند مدیریت بحران از 100 درصد، حدود 8 و نیم درصد بود و اکنون این رقم به حدود 9 و سه دهم درصد رسیده است.
وی گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در سال 93 در شهر تهران، 92 درصد از مردم میزان آگاهی خود را درباره اقدامات لازم پیش، حین و پس  از حادثه، متوسط و کمتر از متوسط ارزیابی کرده بودند لذا از مردم می خواهیم در آموزش ها شرکت و حوادث پیرامون خود را بشناسند.
وی با اشاره به اینکه طرح "خادم" ( خانواده آماده مخاطرات) در حال اجراست گفت: در بسیاری از مناطق نبود اطلاعات مناسب از حوادث، تلفات را افزایش  می دهد بنابراین آمادگی و مشارکت مردم در فرآیند مدیریت بحران در کاهش تلفات بسیار موثر است.
 فتحی درباره طرح "خادم" گفت: این طرح به جامعه آماده اشاره دارد یعنی خانواده  در برابر مخاطرات آماده است.
وی با بیان اینکه مردم باید از ما آموزش های لازم را بخواهند، افزود: التماس می کنیم مردم بیایند و آموزش های لازم را ببینند.
فتحی اضافه کرد: طرح "خادم" در راستای تغییر نگرش و رفتار مردم برای ایمن بودن خودشان و خانواده هایشان در برابر حوادث است.
وی افزود: بر اساس هدف گذاری تا سال 1400 علاقمندیم توانایی مردم را به 30 درصد افزایش دهیم و اگر دولت همکاری کند و اعتبارات بیشتری را اختصاص دهد آمادگی داریم تعداد بیشتری از مردم را آموزش دهیم. 
آموزش ادامه آماده افزود اینکه بحران اشاره امدادی حوادث تلفات نیروهای عملیات مدیریت خانواده جامعه عملیاتی مشارکت بیشتری برابر مطالعات افزایش متوسط درباره مخاطرات آمادگی منطقه مناطق حادثه شاهین میزان اعزام امداد استان بارندگی کردیم اکنون