برگزیده ها
مازندمجلس: وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد که تغییری در برنامه استقرار سامانه موشکی «تاد»در خاک این کشور ایجاد نخواهد شد.

 وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد که تغییری در برنامه استقرار سامانه موشکی «تاد» در خاک کره جنوبی ایجاد نخواهد شد و این سامانه مستقر خواهد شد.

این سخنان وزیر دفاع کره در حالی مطرح می‌شود که پیش از این گمانه‌زنی هایی درباره به تعویق انداختن استقرار سامانه موشکی در این کشور تاد به دلایل سیاسی به وجود آمده بود.

این در حالی است که رسانه‌ها به نقل از مقامات کاخ سفید گزارش دادند که موضوع استقرار تاد در خاک کره در دوران رئیس جمهور آینده کره جنوبی رسیدگی خواهد شد.

«مون سانگ-گیون» سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفت: تغییری در موضع کره و آمریکا درباره استقرار این سامانه موشکی ایجاد نشده است.

کره جنوبی و آمریکا پیش از این درباره استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی به توافق رسیده‌اند و این در حالی است که این امر با اعتراضات گسترده در داخل کره جنوبی مواجه شده است.

کشورهایی مانند چین و روسیه نیز به استقرار این سامانه موشکی واکنش نشان داده  و آن را تهدیدی برای ثبات منطقه عنوان کرده‌اند.

مقامات چین چندین بار ضمن بیان اینکه اقدام کره جنوبی و آمریکا برای استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در خاک کره جنوبی یک اشتباه راهبردی است از دولت کره جنوبی خواسته‌اند که از این تصمیم منصرف شود.
جنوبی سامانه استقرار موشکی آمریکا درباره ایجاد تغییری گزارش مستقر مقامات نخواهد وزارت اعلام دوشنبه برنامه