برگزیده ها
انتخاب گزینه نهایی جمنا منوط به عملکرد کاندیداها در مناظرات انتخاباتی است/ تا ۲۰ اردیبهشت کاندیدای نهایی را معرفی می‌کنیم

مازندمجلس: سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: رئیسی دست‌نوشته‌ای که متعلق به خود بوده و ما آن را قبول داریم، امضا کردند

مازندمجلس: مرضیه وحید دستجردی در حاشیه مراسم ختم آیت الله باریک بین در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که آیا جمنا مجمع دیگری هم برگزار خواهد کرد؟ گفت: خیر، جبهه دیگر مجمع عمومی برگزار نمی‌کند. 

او درباره سازوکار نهایی نامزد نهایی جمنا اظهار داشت: ما برنامه‌های کاندیدا و نظرسنجی‌هایی که برای مقبولیت کاندیدا گرفته می‌شود و مناظرات را رصد می‌کنیم و در نهایت یک یا دو نفر را به عنوان نامزد نهایی معرفی می‌کنیم. 

سخنگوی جمنا افزود: اگر به یک نفر واحد رسیدیم، آن یک نفر در انتخابات شرکت می‌کند اما اگر به این نتیجه برسیم که انتخابات دو مرحله ای می‌شود ممکن است دو نفر را معرفی کنیم ولی در نهایت یک نفر را معرفی می‌کنیم. 

دستجردی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه حجت الاسلام رییسی می‌گوید مستقل در انتخابات آمده است. آقایان زاهدی و میرسلیم نیز سازوکار جمنا را قبول ندارند و حاضر نیستند زیربار سازوکار جمنا بروند. چرا اصولگرایان حاضر به پذیرش نظر جمنا نیستند؟ تصریح کرد: کسانی که از طرف جمنا معرفی شدند ۵ نفر بودند که به آنها اعلام شد که ثبت نام در انتخابات بلامانع است که از آن ۵ نفر، ۴ نفرشان ثبت نام کردند و این ۴ نفر سازوکار جبهه را قبول کردند. 

او افزود: یکی از آنها آیت الله رییسی است که با وجود آنکه مستقل نامزد شده‌اندبه سازوکار جبهه احترام گذاشته و آن را قبول کردند. 

وزیر بهداشت دولت دهم با بیان اینکه مابقی کسانی که غیر از این ۴ کاندیدا هستند، نظرات خاص خود را دارند، تصریح کرد: آنها معرفی شده از سوی جبهه نیستند و رای آوری آنها باید براساس سنجشها و نظرسنجی‌ها مشخص شود. 

دستجردی درپاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه آیا امکان دارد این ۴ نفر در پایان مناظره به نفع کاندیدای نهایی جمنا کنار نروند؟ خاطرنشان کرد: خیر؛ همه آنها حتما سازوکار جمنا را قبول دارند چراکه آنها چه در جلسات علنی و چه در جلسات شورای مرکزی این مطلب را بیان کرده‌اند که به اساسنامه متعهد هستند و آن را امضا کرده‌اند. 

او در پاسخ به این سوال که آیا رییسی هم امضا کرده است؟ ابراز داشت: ایشان دست‌نوشته ای که متعلق به خودشان بوده و ما آن را قبول داریم، امضا کردند.

سخنگوی جمنا  در  پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر انتقاد اصولگرایان درخصوص سهم خواهی جمنا در دولت احتمالی آتی بیان کرد: اصلا ترکیب کابینه مطرح نبود و تیم کاری مدنظر است که با توجه به آنکه اهم مشکلات، اقتصادی است؛ تیم کاری کاندیدا باید نشان دهد برای حل کردن مشکلات مردم آمده و مردم از روی تیم و آن فرد به این نتیجه برسند که آن کابینه، کابینه کارآمدی است. 

دستجردی اضافه کرد: حتما لازم نیست که افراد مطرح شده، وزرای کابینه باشند. 

او در پاسخ به این سوال که زمان معرفی کاندیدای نهایی جمنا چه زمانی است؟ یادآور شد: تازه فضای کشور انتخاباتی شده است. باید مناظره ها برنامه های انتخاباتی و سخنرانی ها را ببینیم تا به نتیجه برسیم. 

سخنگوی جمنا یادآور شد: باید تا پیش از ۲۰ اردیبهشت به کاندیدای نهایی برسیم.

وحیددستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب