برگزیده ها
مازندمجلس: در بحبوحه تشدید تنش ها و نگرانی جامعه بین المللی از وقوع درگیری در شبه جزیره کره، جنگنده های نظامی آمریکا و کره جنوبی از امروز (دوشنبه) رزمایش مشترکی را در این منطقه آغاز کرده اند.

به گزارش ایرنا، این رزمایش سالانه که «غرش مکس» نام دارد، از جمله مهمترین تمرینات نیروهای هوایی دو کشور به حساب می آید که جنگنده های پیشرفته دو کشور در آن مشارکت دارند.

رزمایش مذکور با حضور یکهزار نفر از نیروهای رزمی هوایی آمریکا و همچنین دهها نفر از نیروی هوایی کره جنوبی برای مدت دو هفته برگزار خواهد شد.

هر دو کشور عملیات رزمی تمرینی مشترک نیروهای هوایی را هشداری برای کره شمالی و تحرکات نظامی این کشور دانسته اند.

رزمایش مذکور بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی، در شرایطی برگزار می شود که «مایک پنس» معاون دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کره جنوبی بسر می برد و قرار است فردا پس از گفت و گو با مقام های این کشور راهی ژاپن شود.

این تمرینات هوایی مشترک که بزرگترین تمرین سالانه نیروهای هوایی دو کشور به حساب می آید، در پایگاه هوایی «کونسان» در جنوب غرب شبه جزیره کره برگزار می شود و تا پایان ماه جاری میلادی نیز ادامه خواهد یافت.

آمریکا هواپیماهایی از مدل های مختلف جنگی از جمله «اف 16» و «آ وی 8 - بی» را به این رزمایش فرستاده است.

نزدیک به 500 نفر از نیروی هوایی کره جنوبی به علاوه جنگنده های «اف 4»، «اف 5»، «اف 15» و «اف 16» این کشور هم در رزمایش بزرگ دو کشور حضور دارند.

این در شرایطی است که نیروی هوایی آمریکا چند روز پیش نیز در ژاپن دست به چنین کاری زد و در هشداری کاملا آشکار به کره شمالی که حامل پیامی نظامی بود، ‌جنگنده های پیشرفته خود را در این کشور آرایش داده و با انجام تمرینات ویژه، قوای هوایی خود را به حال آماده باش درآورد.

وضعیت کنونی شبه جزیره کره به دنبال اقدامات تحریک‌آمیز نظامی آمریکا در این منطقه و همچنین تنش بین واشنگتن و پیونگ یانگ در روزهای اخیر به شدت بحرانی است.
هوایی رزمایش آمریکا جنوبی نظامی نیروهای جزیره برگزار نیروی جنگنده تمرینات شرایطی مشترک هشداری شمالی دارند سالانه گزارش پیشرفته منطقه مذکور همچنین