برگزیده ها
مازندمجلس: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ما به آقای زنگنه اعتراض کردیم که "آقای وزیر به داد کارمندانت برس". اگر وزیر، وزیر است در سایه کار کارمندانش است که به این جایگاه رسیده است ما نباید به نیروهای خود به عنوان بالادست نگاه کنیم و لازمست به آنها احترام بگذاریم تا آنها در سازمان در نیل به اهداف کمک کنند.

نادر قاضی پور ، نماینده ارومیه در مجلس در گفت و گو با میزان درباره تذکرش به وزیرنفت درباره تسریع در تبدیل وضعیت کارکنان و کارگزاران شرکتی، قراردادی، قرارداد کار معین، موقت و شرکت های پیمانکاری، اظهار داشت: در وزارت نفت چند نوع کارمند داریم که عده ای از آنها قدیمی و رسمی هستند و تعدادی هم از 18-20 سال پیش تاکنون قراردادی وزارت نفت هستند  و قانون می گوید که اینها بعد از 5 سال باید پیمانی و سپس رسمی می شدند. 

وی ادامه داد: تعدادی از نیروهای وزارت نفت هم هستند که با شرکت هایی قرارداد بسته اند که با وزارت نفت کار می کنند و همه اینها هم افرادی تحصیلکرده هستند و علاوه بر اینها تعدادی از کارمندان هم هستند که از آنها آزمون گرفته و مصاحبه هم انجام شده ولی متاسفانه دعوت به کار نشده اند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن عنوان داشت: لذا مسئولان امر در وزارت نفت بایستی اول حق کسانی که 10-20 سال است در آنجا کار می کنند را بدهند و آنها را رسمی کنند و قراردادی هایی را که 5 سالشان تمام شده را پیمانی کنند. 

قاضی پور تصریح کرد: هر سازمانی که کارهایش مستمر و ادامه دار است باید با کارمندانی هم که به طور طولانی مدت کار می کند، قرارداد ببندد متاسفانه آقای زنگنه و دیگر مسئولان در این رابطه توجهی به وضعیت این کارمندان زیر دست خود نمی کنند و اینها هم در این وضعیت با مشکلات بسیار زیادی روبرو  هستند بخاطر اینکه حق و حقوقشان را نمی گیرند و امنیت شغلی ندارند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس عنوان داشت: به همین خاطر ما به آقای زنگنه اعتراض کردیم که "آقای وزیر به داد کارمندانت برس". اگر وزیر، وزیر است در سایه کار کارمندانش است که به این جایگاه رسیده است ما نباید به نیروهای خود به عنوان بالادست نگاه کنیم و لازمست به آنها احترام بگذاریم تا آنها در سازمان در نیل به اهداف کمک کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از مهندسان ما با حقوق اندکی کار می کنند که اگر این ها بروند در کشورهای حاشیه خلیج فارس 10 تا 20 برابر این حقوق را می گیرند ولی عشق و میهن پرستی شان باعث می شود در کشور بمانند و خدمت کنند. 

قاضی پور درباره علت تاخیر در تبدیل وضعیت، کمبود بودجه قسمت اداری وزارت، گفت: علت را در سوء مدیریت می دانم و وزارت نفت هیچگاه کمبود بودجه ندارد و وزارت نفت یک دولت ثروتمند در دل یک دولت مستضعف است. 

این عضو کمیسیون صنایع ومعادن درباره اینکه برای رفع این مشکل با مسئولان وزارت نفت حرف زده اید، عنوان داشت: بله، هم سوال پرسیده و هم در این باره با آنها صحبت کردیم که متاسفانه برای توضیحات می آیند، وعده هایی می دهند ولی عمل نمی کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس درپاسخ به این سوال که تا جه زمانی جواب این تذکر به شما می رسد، اظهار داشت: نمی دانم،  این را هیئت رئیسه بایستی پیگیری کند. 

قاضی پور درباره اینکه امکان تبدیل وضعیت این کارمندان تا ماههای آتی چقدر است، گفت: مسئولان وزارت نفت اگر بخواهند برای این کار اراده کنند در عرض یک ماه می توانند کار این کارمندان را رسیدگی کنند.
 
وزارت وضعیت عنوان درباره اینها کارمندان مسئولان زنگنه قرارداد تبدیل قراردادی کارمندانت ادامه اینکه  قاضی متاسفانه ارومیه تعدادی کمیسیون صنایع نیروهای نماینده کردیم بایستی کارمندانش تصریح بودجه کمبود گیرند اعتراض جایگاه پیمانی معادن بگذاریم اهداف احترام لازمست نباید بالادست اظهار رسیده