برگزیده ها
مازندمجلس: وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای حمله تروریستی در «الراشدین» حلب سوریه را که به گزارش رسانه‌ها 125 کشته از شیعیان داشت، محکوم کرد.

به گزارش فارس، واکنش‌ها به انفجار تروریستی در میان ساکنان «فوعه» و «کفریا» در محله «الراشدین» حلب سوریه که در حال انتقال از شهرک‌های محاصره شده خود بودند، ادامه دارد و این واکنش‌ها سرانجام دولت آمریکا را هم به انتشار بیانیه واداشت.

روز شنبه یک عامل انتحاری با هدایت خودروی بمب‌گذاری شده که حامل مواد غذایی بود، آن را در بین زنان و کودکان شهرک‌های فوعه و کفریا منفجر کرد.

این حمله تروریستی در حالی انجام شد که دولت سوریه و مخالفان طی روزهای گذشته توافق کرده بودند که در مقابل خروج ساکنان شیعه فوعه و کفریا از محاصره، افراد مسلح شهرک‌های مضایا و زبدانی در جنوب غرب نیز به مناطق تحت کنترل مخالفان منتقل شوند.

انفجار تروریستی به هنگام اجرای توافق بین دولت و مخالفان در منطقه الراشدین حلب که محل تجمع ساکنان الفوعه و کفریا بود، رخ داد.

بر اساس آخرین خبرها، آمار تلفات به 125 کشته افزایش یافته و حداقل 68 کودک، جزء قربانیان این حمله هستند.

وزارت خارجه آمریکا هم به دنبال این حمله تروریستی بیانیه‌ای صادر کرده و آن را «وحشیانه» توصیف کرده است.

در این بیانیه آمده است: «آمریکا قویا حملات وحشیانه علیه غیرنظامیان بیگناه شامل زنان و کودکان در شمال سوریه را محکوم می‌کند. ما قویا متعهد به شکست تروریست‌ها شامل داعش و القاعده هستیم و این، اولویت مهم ما در سوریه است».

وزارت خارجه آمریکا در حالی این بیانیه را منتشر کرده که در چند سال اخیر، گزارش‌های رسانه‌ای مستند بسیاری درباره تداوم انواع کمک‌های تسلیحاتی و دیپلماتیک واشنگتن به گروه‌های مسلح و تروریستی مخالف دولت سوریه منتشرشده است.
سوریه تروریستی آمریکا الراشدین کفریا مخالفان ساکنان شهرک‌های انفجار محکوم وزارت خارجه بیانیه کودکان توافق وحشیانه گزارش بیانیه‌ای واشنگتن واکنش‌ها محاصره