برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر کشور تاکید کرد: همکاری‌های تجاری ایران و پاکستان می‌تواند به تحکیم روابط و امنیت دو کشور منجر شود.

مازندمجلس: وزیر کشور تاکید کرد: همکاری‌های تجاری ایران و پاکستان می‌تواند به تحکیم روابط و امنیت دو کشور منجر شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالرضا رحمانی در بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان گفت: به آقای وزیر و همچنین همراهان ایشان به جمهوری اسلامی ایران خیر مقدم عرض می‌کنم. امیدواریم که بتوانیم به اهداف مشترک کمیسیون همکاری ایران و پاکستان برسیم.

او با بیان اینکه ایران و پاکستان با وجود مشترکات مرزی و فرهنگی و دینی، اقتصادی و تجاری می‌توانند شریک خوبی برای یکدیگر باشند، اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است که در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری اعتبارات را به سقف پنج میلیون دلار افزایش دهیم.

وزیر کشور ادامه داد: قطعا همکاری‌های تجاری می‌تواند به تحکیم روابط و امنیت دو کشور منجر شود.

رحمانی فضلی با اشاره به زمینه‌های همکاری‌های مشترک دو کشور تصریح کرد: توسعه پایدار شرق کشور به‌خصوص جنوب و جنوب شرقی ایران مخصوصا استان سیستان و بلوچستان اولویت ایران است. فعالیت‌های زیادی در حوزه انرژی، بندر، راه‌آهن و فولاد به سرعت در شرق کشور در حال افزایش است.

او با بیان اینکه با پنج منطقه و بازارچه مرزی که مشترکی که وجود دارد ظرفیت‌های خودمان را می‌توانیم افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: ما اختیارات کامل را از دولت برای به کار گرفتن همه ظرفیت‌های همکاری داریم. امیدوارم برنامه‌های اجرایی را عملی کرده و نشست امروز موجب تحکیم روابط دو کشور شود. 

 

تجاری پاکستان همکاری‌های تحکیم اقتصادی افزایش مشترک روابط امنیت رحمانی زمینه‌های ظرفیت‌های همکاری می‌تواند کمیسیون اینکه