برگزیده ها

مازندمجلس: نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد و بقایی گفت که بنابر صحبت‌هایی که خودشان داشتند، بعید می‌دانم که اساساً بتوانند تا پایان راه ادامه دهند.

مازندمجلس: مسعود پزشکیان، با اشاره به فعالیت‌های احمدی‌نژاد و جریان نزدیک به او در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: واقعیت این است که از روز نخست که احمدی‌نژاد کاندیدای انتخابات شد و بعد هم به مسئولیت ریاست‌جمهوری رسید، نظرم را بیان کرده و هنوز نیز بر همان نظرم.
 
او گفت: در آن زمان احمدی‌نژاد ادعا می‌کرد اگر به قدرت برسد، یک نفر بیکار نمی‌ماند، وام بانکی و بیکاری را تک‌رقمی می‌کنم و رشد اقتصادی را افزایش می‌دهم و هزاران وعده دیگر. کدامیک از این وعده‌ها عملی شد؟! کدامیک از حرف‌هایی که می‌زد در عمل اجرا شد.
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی از شعارها و وعده‌های انتخاباتی اخیر بقایی و احمدی‌نژاد درمورد یارانه و کارت سوخت گفت: به هر حال درصورتی که برنامه‌ای برای بحث کارت سوخت داشته باشند، خود این کارت که چیز بدی نیست. به هر حال از طریق همین کارت‌های الکترونیک می‌توانیم حرکت‌ها را رصد کنیم.
 
نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس دهم یادآور شد: درصورتی که دنبال تخلفات را بگیریم، باید داده و اطلاعات در اختیار داشته باشیم و صرفا بدون داده و حرف نمی‌توان مملکت را مدیریت کرد و این نه‌تنها در بحث سوخت، بلکه در هزینه‌کرد، مسکن، ساز و کار اداری و اجرایی کشور، اقتصاد، صادرات و واردات کالا و تمامی مباحث باید اطلاعات در اختیار داشته باشیم. واقعاً اگر اطلاعات دقیق سرزمینی را در اختیار داده باشیم، هیچکس نمی‌تواند زمین‌خواری کند.
 
عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در واقع چون اطلاعات نداریم، پشت سر هم سازمان و نهاد ایجاد می‌کنیم که جلوی زمین‌خواری و فساد گرفته شود در حالی که اگر اطلاعات و داده در اختیارمان باشد، هیچکس قادر به اداره کشور نخواهد بود.
 
او تصریح کرد: به بیان دیگر گام اول در اداره کشور داشتن داده، اطلاعات و آگاهی است و بدون اطلاعات، تصمیم‌گیری بی‌معناست.
 
پزشکیان در پایان در واکنش به سوال دیگری درباره این‌که آیا باتوجه به پرونده‌های قضایی بقایی، امکان تایید صلاحیت او در انتخابات ریاست جمهوری و شرکت در این انتخابات وجود دارد، گفت: البته بنده دقیقاً در جریان این پرونده نیستم اما بنابر صحبت‌هایی که خودشان داشتند، بعید می‌دانم که اساساً بتوانند تا پایان راه ادامه دهند.

اطلاعات احمدی‌نژاد انتخابات باشیم اختیار درصورتی زمین‌خواری پایان اداره بقایی هیچکس اسلامی جمهوری ریاست جریان اعلام کدامیک پزشکیان شورای واکنش