برگزیده ها
قیمت سیمان تغییر نکرده است/مخالفت دولت با تغییر روش قیمت‌گذاری

مازندمجلس: دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ضمن پیش‌بینی رونق بازار سیمان در اردیبهشت ماه،گفت: هیچ تغییر قیمتی در فروش سیمان اعمال نشده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در رابطه با موضوع قیمت‌گذاری سیمان که از سال ۱۳۹۳ در حال پیگیری است تا قیمت این محصول استراتژیک واقعی‌سازی شود، گفت: از سه سال پیش بعد از تصویب نرخ واقعی قیمت‌ سیمان، ساخت‌وساز با رکود مواجه شد و قیمت سیمان مرتب با تخفیفات ارائه می‌شود. از آن زمان به دنبال حذف تخفیفات سیمانی بودیم که در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۵ موفق به حذف آنها شدیم.

وی ادامه داد: ولی در زمستان به دلیل وضعیت بازار، برخی از تولیدکنندگان اقدام به برگرداندن تخفیف در عرضه کالای خود کرده‌اند که انجمن سیمان به آنها تذکر داد و گرچه با دلخوری همراه بود اما توانستیم با توافقی که انجام شد مجددا تخفیف‌ها را از بین ببریم.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان همچنین با اشاره به این‌که تاکنون قیمت سیمان هیچ افزایش قابل توجهی نداشته است، تصریح کرد: هنوز قیمت این محصول معدنی افزایش نیافته و آنچه رخ داد عوض شدن نحوه‌ محاسبه قیمت بود؛ موضوعی که به اشتباه افزایش قیمت تعبیر شد این بود که در شهریور ۱۳۹۵ خواستیم قیمت تحویل در مقصد را محاسبه کنیم و با توجه به قیمت سال ۱۳۹۳ موضوع کرایه حمل و ارزش افزوده هم به آن اضافه شد که این امر به وضوح نشان می‌دهد که روش قیمت‌گذاری عوض شده و قیمت تحویل در مقصد محاسبه می‌شود که این به معنای افزایش قیمت نیست.

مخالفت سازمان حمایت با تغییر روش قیمت‌گذاری

شیخان درباره واکنش‌ها به این تغییر روش تشریح کرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان این روش قیمت‌گذاری را قبول ندارد و اعلام کرده که از آنجایی که نمی‌توان قیمت حمل‌ونقل را به درستی کنترل کرد، ترجیح ما این است که سیمان با همان قیمت درب کارخانه عرضه شود.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان اظهار کرد: در نتیجه این مخالفت ما در اواسط اسفندماه سال با مهندسی معکوس به قیمتی مناسب با تحویل محصول از درب کارخانه دست پیدا کردیم و باز هم هیچ افزایش قیمتی در بازار دیده نشد.

سیمان انجمن افزایش قیمت‌گذاری تغییر محاسبه محصول تحویل کارفرمایان مخالفت قیمتی کارخانه حمایت تخفیفات موضوع بازار تولیدکنندگان