برگزیده ها

مازندمجلس: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره شهید غلامعلی پیچکدبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید تمام نیروهای انقلابی را به کار بگیریم تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم و باید دولتی انقلابی شکل بگیرد.

مازندمجلس: محسن رضایی شامگاه یکشنبه در جمع اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب استان آذربایجان شرقی با اشاره به حادثه سیل در این استان اظهار داشت: امیدوارم خداوند به خانواده‌ها و مردم عزیز آذربایجان صبر عنایت فرماید و مشکلات و موانع موجود نیز برطرف شود.
 
وی افزود: من هم به دلیل همین حادثه به تبریز آمده‌ام؛ قبل از سفر به تبریز خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم که ایشان فرمودند " سلام مرا به مردم آذربایجان برسانید و از وضعیت موجود گزارشی تهیه کنید."
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه موضوع انتخابات پیش رو را مورد اشاره قرار داد و افزود: خوشبختانه جبهه مردمی نیروهای انقلاب، گام نخست خود را برداشت و در دو جلسه مجمع عمومی به 5 انتخاب رسید تا در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند اما آقای بذرپاش فداکاری کردند و انصراف دادند، وی از جوانان فرهیخته و نیروهای آینده اصولگرایی است. ما هم باید به همین سمت برویم و چهره‌های بیشتری تربیت و معرفی کنیم؛ ما از اینکه آقای بذرپاش تا اینجا جلو آمد ضرری نکردیم.
 
رضایی افزود: 4 نفری که از سوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب معرفی شده‌اند برای ما یکی هستند و فرقی با یکدیگر ندارند اما قواعدی وجود دارد که سبب می‌شود نهایتاً یک یا دو نفر انتخاب شوند. به این دلیل 2 نفر انتخاب می‌شود که اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود از ریزش آرای نماینده جبهه مردمی نیروهای انقلاب جلوگیری شود. در حال حاضر ما وارد فاز دوم شده‌ایم و میزان مقبولیت این 4 نفر خیلی مهم است، افکار عمومی و نظرسنجی‌ها هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.
 
وی در مورد رقابت بین 4 نماینده جبهه مردمی نیروهای انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر می‌توانستیم برای هر 4 نماینده یک ستاد تشکیل بدهیم خوب می‌شد اما این کار ممکن نیست. با این حال باید شرایط مدیریت شود تا ستادهای مربوط به این 4 نماینده با یکدیگر رقابت نکنند و اگر در جمع‌بندی‌های نهایی به این نتیجه رسیدیم که دو نماینده کنار روند، اعضای ستادهای مربوطه به جمع دیگر ستادها اضافه شوند.
 
محسن رضایی با اشاره به ادامه فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب خاطرنشان کرد: ما باید برای اثبات این جبهه تلاش کنیم چرا که جبهه مردمی نیروهای انقلاب پس از انتخابات نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد و فعالیت‌های رو به جلو خواهیم داشت. حتی اگر در انتخابات هم شکست بخوریم باز هم به کارمان ادامه می‌دهیم، البته ممکن است در این میان با توجه به لطمه خوردن روحیه‌ها، با افت هم مواجه شویم اما ما جلو می‌رویم.
 
وی در مورد وحدت بین نیروهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: پیش از این برخی از دوستان نگران اتحاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب در تهران بودند که این نگرانی کم شد. آقای جلیلی انصراف دادند، آقای ضرغامی و ... هم همراهی کردند و این کار بزرگی بود، خود من هم برنامه‌ای برای حضور در انتخابات نداشتم و زمانی که گفتند شما را در لیست قرار می‌دهیم گفتم مانع نمی‌شوم اما برنامه‌ای ندارم. البته این حرکت، حرکت جدیدی است و تا پخته شویم ممکن است اشکالاتی پیش بیاید اما باید بعد از انتخابات این مسائل را بررسی کنیم و این نواقص نباید عامل بهانه گیری شود چرا که در این صورت به وحدت نمی‌رسیم.
 
رضایی افزود: در کشور ما 3 قوه زیر نظر رهبری کار می‌کنند و ما بچه‌های انقلاب باید از همین انتخابات شروع کنیم یعنی هر یک از 4 نماینده جبهه مردمی نیروهای انقلاب که انتخاب شد برود دنبال تشکیل دولت، نه تشکیل ریاست.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد تشکیل دولت بعدی نیز تصریح کرد: کسی که از جبهه مردمی نیروهای انقلاب انتخاب می‌شود باید نیروهای انقلابی را وارد دولت کند. شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توان با انتخاب یک نفر مشکلات را برطرف کرد، مشکلات از گذشته روی هم انباشته شده و باید تمام نیروهای انقلابی را به کار بگیریم تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم, در ادامه کار نیز مشکلات دیگری اضافه می‌شود و باید دولتی انقلابی شکل بگیرد.
 
وی افزود: برای ریاست جمهوری یک نفر انتخاب می‌شود و ما نباید نفرات دیگر را کنار بگذاریم؛ مشکل کنونی ما ناکارآمدی است و در این رابطه به کارآمدی جمعی نیاز داریم چرا که دیگر دوران کارآمدی انفرادی به پایان رسیده است.
نیروهای انقلاب مردمی انتخابات نماینده مشکلات افزود ادامه ریاست برطرف انقلابی تشکیل اعضای رضایی جمهوری اشاره آذربایجان شرایط نمی‌توان رقابت یکدیگر ندارند تصریح ستادهای برنامه‌ای نباید کارآمدی البته می‌دهیم اضافه فعالیت  رضایی دادند  دبیر تشخیص رسیدیم رهبری فداکاری تبریز مصلحت حادثه انصراف موجود بذرپاش استان عمومی معرفی