برگزیده ها
مسئولان سازمان تامین اجتماعی قول اصلاح احکام بازنشستگان پیش از موعد را دادند

مازندمجلس: تهران- ایرنا-نماینده بازنشستگان پیش از موعد گفت: مسئولان سازمان تامین اجتماعی قول دادند مصوبه قانونی اصلاح احکام مستمری بازنشستگان پیش از موعد را پس از کار کارشناسی اجرا کنند.

مازندمجلس: 'منصور دشستانی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: در دیداری که با برخی از مسئولان سازمان تامین اجتماعی داشتیم ،‌موضوع نگرانی بازنشستگان مشمول این مصوبه در مورد زمان اجرای آن با توجه به احکام قانون برنامه ششم توسعه و بند مرتبط با این قشر (بند«ت »ماده 28) مطرح شد که مسئولان مربوطه اعلام کردند که این قانون اجرا و احکام این دسته از بازنشستگان اصلاح خواهد شد؟
وی اظهار داشت:با هماهنگی حراست سازمان تامین اجتماعی جلسه ای ، با حضور نمایندگان بازنشستگان پیش از موعد و تعدادی از مسئولان سازمان تامین اجتماعی ، شامل رئیس کل اداره مستمری ها و معاونت اداره کل حقوقی برگزار شد و مسئولان سازمان تامین اجتماعی اظهار داشتند به قانون تمکین خواهند کرد و فقط به فرصت برای کار کارشناسی نیاز دارند.
دشتستانی افزود: قرار شد، پس از انجام کار کارشناسی، هماهنگی لازم با نمایندگان بازنشستگان انجام و نتیجه اعلام شود .
دشستانی گفت: نامه ای به امضای شماری از بازنشستگان پیش از موعد که خطاب به رئیس سازمان تامین اجتماعی تنظیم شده بود،‌تحویل مسئولان سازمان داده شد.
وی یادآور شد: مسئول مربوطه با اعلام اینکه درخواست شما به مدیریت سازمان منعکس خواهد شد اعلام کرد، تا این لحظه لایحه برنامه ششم برای اجرا به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ نشده است.
لازم به یادآوری است که به استناد قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مورخ پنجم شهریور ماه سال 86 که 12هزار نفر از سازمان های دولتی و غیر دولتی از طریق سازمان تامین اجتماعی بازنشسته شدند، سازمان تامین اجتماعی مستمری آنان را بر اساس میانگین دو سال آخر سنوات خدمت محاسبه کرده بود در حالیکه سازمان بیمه تامین اجتماعی سنوات ارفاقی را بر اساس آخرین حقوق مشمول کسور بیمه دریافت کرده بود.
بنابر بند 'ت' ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه ، سازمان تامین اجتماعی موظف شده است مستمری بازنشستگان پیش ازموعد را بر اساس میانگین دو سال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی از تاریخ بازنشستگی آنان محاسبه و پرداخت کند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**9123*1579*خبرنگار: زهره دریغ گفتار**انتشار: مرضیه فاتحی

تامین اجتماعی بازنشستگان مسئولان قانون اعلام اقتصادی مستمری احکام سنوات برنامه اداره کارشناسی میانگین ارفاقی محاسبه نمایندگان دولتی بازنشستگی توسعه خبرنگار دشستانی اصلاح ایرنا افزود اظهار مربوطه مشمول هماهنگی