برگزیده ها
مازندمجلس: نخست وزیر ژاپن امروز (دوشنبه) به کره شمالی تاکید کرد تا دست از اقدامات تحریک آمیز بیشتر بردارد و از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل تبعیت کند. او از کره خواست برنامه های موشکی و اتمی خود را متوقف کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، تنش در شبه جزیره کره از زمانی که رئیس جمهوری آمریکا موضع تندی را در ارتباط با کیم جونگ اون، رهبری کره شمال اتخاذ کرده، شدیدتر شده است.

کره شمالی یک موشک بالستیک را روز یکشنبه آزمایش کرد که موفق نبود و بلافاصله منفجر شد.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در پارلمان این کشور گفت که با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درباره کره شمالی در جریان نشستی که اواخر ماه جاری میلادی برگزار می شود، به تبادل دیدگاه می پردازد.

نخست وزیر ژاپن همچنین گفت که دولتش اقداماتی را برای واکنش نشان دادن به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی و تهدیدهای بالقوه ناشی از حملات احتمالی از سوی این کشور شامل موج مهاجران و چگونگی خروج شهروندان ژاپنی از کره جنوبی، انجام می دهد.

وی ادامه داد: ما یکسری واکنش ها را برای خروج شهروندان ژاپنی نظیر حفاظت از آنها، تخلیه توسط هواپیما، تاسیسات ساختمانی و مدیریت آنها و نظارت بر چگونگی حفاظت از مردم در صورت بدتر شدن اوضاع در شبه جزیره کره، در نظر گرفته ایم.

یکی از مقام های ارشد دولت توکیو روز جمعه در بحبوحه افزایش تنش ها در شبه جزیره کره و بروز نگرانی ها درباره برنامه های موشکی و اتمی کره شمالی گفت: شورای امنیت ملی ژاپن درباره خروج قریب به 60 هزار شهروند این کشور از کره جنوبی در صورت بروز بحران در شبه جزیره کره به بحث پرداخته است.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا امروز از منطقه مرزی بی ثبات و نا آرام بین دو کره بازدید و تاکید کرد که "دوره صبر استراتژیک آمریکا در قبال کره شمالی سرآمده است."
شمالی جزیره آمریکا درباره اقدامات جمهوری شهروندان چگونگی ژاپنی جنوبی حفاظت واکنش تاکید موشکی برنامه شورای امروز تحریک امنیت