برگزیده ها
تحول در صنعت تراشه استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی را متحول می کند

مازندمجلس: دیوید کاسلین و یان تامپسون بنیانگذاران یک شرکت واقعیت مجازی به نام آنجل تکنولوژی هستند و تراشه کاربردی جدید آنها این صنعت را متحول خواهد کرد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وایرد، این دو نفر از دو سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده اند و با 8 میلیون دلار بودجه در تلاش هستند استفاده از رایانه ها برای اتصال به هدست های واقعیت مجازی را تسهیل کنند.

آنان می گویند مهم‌ترین بخش سخت‌افزاری برای تسهیل استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی تراشه‌های به کار گرفته شده در واحد پردازنده گرافیکی اصلی رایانه یا GPU است و به روزرسانی این تراشه ها اجرای خدمات هدست واقعیت مجازی را تسهیل می کند.

این شرکت در تلاش است تا قدرت پردازش پردازنده‌های GPU را افزایش دهد تا اجرای بازی‌های سازگار با هدست‌های واقعیت مجازی و همین طور برنامه‌های دیگر تسهیل شود.

موسسان این شرکت می‌گویند ابزاری را ابداع کرده‌اند که می‌توان آنها را به پردازنده‌های GPU اضافه کرد و از این طریق سرعت و قدرت پردازش آنها را ارتقا داد. این تراشه‌ها نه تنها در رایانه‌ها بلکه در ربات‌ها و پهپادها نیز قابل استفاده خواهند بود.

پردازنده‌های یاد شده تعامل میان هدست‌های واقعیت مجازی و محیط اطراف را هم تسهیل می‌کنند و از همین رو با هدست‌های پیشرفته‌ای مانند هولولنز مایکروسافت نیز سازگاری دارند. قرار است بر مبنای امکانات این پردازنده‌های جدید GPU نرم‌افزارهای واقعیت مجازی جدیدی نیز طراحی شود که البته در این زمینه هنوز راه درازی در پیش است.

واقعیت مجازی تسهیل هدست‌های پردازنده‌های استفاده پردازش رایانه تراشه اجرای