برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس پلیس آگاهی گفت: در طرح نوروزی امسال وقوع قتل 8 درصد کاهش داشته است.

مازندمجلس: سردار مقیمیبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،سردار محمدرضا مقیمی ضمن تشریح عملکرد پلیس آگاهی در ایام تعطیلات نوروز، اظهار کرد: عزم و اراده همگانی باید تحقق شعار سال؛ اقتصاد مقاومتی؛ تولید ـ  اشتغال باشد، همانند سال گذشته مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سرقت و جرایم خشن از اولویت های پلیس آگاهی است.
وی از افزایش 4 درصدی کشف مجموع جرایم مانند سرقت، جعل و کلاهبرداری و جرایم جنایی در ایام نوروز خبر داد و گفت: طرح نوروزی پلیس آگاهی از 25 اسفند ماه  سال گذشته  تا 13 فروردین ماه سال جاری اجرا شد. 
رئیس پلیس آگاهی ناجا ادامه داد:  برابر بررسی ها و با توجه به اینکه اکثر جرايم به ویژه سرقت وسايل خودرو و سرقت های خرد در استان هاي مسافر پذير، مناطق جرم خیز و در مراکز خرید درایام نوروز اتفاق می افتاد، بنابر این به منظور مبارزه و پیشگیری از افزایش این جرایم، طرح تشدید مبارزه با سرقت در سراسر کشور اجرا شد که به کاهش 4 درصدی انواع سرقت ها منتج شد.
وی با بیان اینکه همانند سنوات قبل، پیش از تعطیلات تعاملات خوبي با مقامات قضايي انجام شد، افزود: پليس آگاهي استان ها با هماهنگي مقام قضايي تمهيداتي را اتخاذ کردند که در صورت دستگيري افراد مجرم و بزهکار، حداقل تا پايان تعطيلات نسبت به نگهداري متخلفان  در ندامتگاه اقدام شود.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه هوشیاری مردم و دقت شهروندان به توصیه های پلیس نقش موثری در کاهش انواع جرایم به ویژه سرقت ها داشته است، افزود: همکاری و هماهنگی با پلیس های تخصصی و توجه به ارتقاء مهارت های علمی وعملی کارکنان از طریق تمرکز بر آموزش، در تقویت امنیت بسیار موثر بوده است.
وی اضافه کرد: پلیس آگاهی برای برقراری نظم، آرامش و کاهش جرم در این ایام حدود 8 هزار نفر افسر، سرباز، پلیس افتخاری و ... به کارگیری کرد، همچنین همزمان با طرح نوروزی بیش از 2 هزار واحدهای گشتی خودرو و موتور سیکلت برای  گشت پنهان و آشکار انجام وظیفه کردند.
رئیس پلیس آگاهی ناجا از کاهش بیش از 3 درصدی وقوع مجموع جرایم جنایی در ایام نوروز در سراسر کشور خبر داد و گفت: وقوع جرم قتل در این ایام نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد کاهش داشته است.
 سردار مقیمی با اشاره تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بیان کرد: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهی در سراسر کشور توفیقات مطلوبی در کشفیات قاچاق حاصل شد.
رئیس پلیس آگاهی ناجا خاطر نشان کرد: در حوزه کاهش جعل و کلاهبرداری با تمرکز بر اطلاع رسانی و توصیه به شهروندان، اقدامات پیشگیرانه صورت گرفت.
 
آگاهی جرایم مبارزه درصدی نوروز قاچاق افزایش مقیمی اینکه سراسر قضايي انواع افزود شهروندان تشدید تمرکز توصیه کلاهبرداری گذشته همانند تعطیلات مجموع جنایی خودرو نوروزی استان