برگزیده ها
دعوت از 50 قطعه ساز برتر ایرانی برای حضور در همایش بین المللی رنو

مازندمجلس: تهران- ایرنا- گروه خودروسازی رنو از 50 قطعه ساز برتر ایرانی برای حضور در همایش بین المللی قطعه سازان رنو-نیسان که قرار است هفته آینده در الجزایر برگزار شود دعوت کرده است.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت رنو، این همایش فرصتی طلایی برای قطعه سازان ایرانی برای امکان سنجی صادرات و مذاکره با قطعه سازان جهانی رنو-نیسان برای سرمایه گذاری مشترک است.
در این همایش که با حضور بیش از یک هزار تامین کننده داخلی و خارجی از منطقه آفریقا، خاورمیانه و هند، در شهر صنعتی اوران الجزایر برگزار می شود، وزیر صنایع الجزایر و همچنین مدیران ارشد واحد خرید رنو-نیسان نیز حضور دارند.
اریک لگراند، معاون خرید رنو در ایران در این باره گفت: قطعه سازان ایرانی نسبت به سایر کشورها تجربه بیشتری در تولید قطعات پلتفرم ایکس 90 دارند و از این فرصت می توانند برای امکان سنجی صادرات استفاده کنند. این همایش همچنین می تواند باب همکاری تامین کنندگان ایرانی با قطعه سازان بین المللی را برای تولید قطعات پلتفرمهای دیگر باز کند.
برگزاری این همایش، در راستای استراتژی جهانی رنو برای توانمندسازی تامین کنندگان است. سال گذشته نیز رنو با برگزاری همایش مشابهی در مرکز توسعه و تحقیقات خود در پاریس، فرصت آشنایی و مذاکره قطعه سازان ایرانی با تامین کنندگان جهانی را فراهم کرده بود.
دعوتنامه رسمی این همایش برای حدود 50 گروه قطعه سازی برتر ایرانی از جمله شرکتهای کروز، عظام و جمع ساز ارسال شده و علاقمندان می توانند با استفاده از لینک ثبت نام برای شرکت در این همایش اعلام حضور کنند.
به گزارش ایرنا، با گذشت یک سال از اجرای برجام، فعالیت های اقتصادی کشور در برخی زمینه ها از جمله صادرات نفت، خرید هواپیمای نو و همکاری های خودرویی با خارجی ها پیشرفت خوبی داشته است.
در این مدت، برخی خودروسازان داخلی مذاکرات خود با همکاران خارجی را کلید زدند؛ برخی به مرحله امضای تفاهمنامه و قرارداد رسیدند؛ حتی برخی شرکت ها به تفاهم تولید خودروی مشترک دست یافتند.
در این شرایط رنو آستین ها را بالا زد و برای عقب نماندن از رقیب دیرینه خود یعنی پژو، مذاکره با خودروسازان ایرانی را آغاز کرد.
همکاری رنو در ایران پیچیدگی های خاص خود را دارد؛ سابقه رنو در ایران به همکاری با هر دو خودروساز بزرگ ایران برمی گردد؛ زمانی که سکوی خودروی ال 90 (پلتفرم) برای تولید در اختیار هر دو شرکت سایپا و ایران خودرو قرار گرفت.
این شرکت از طرفی با پارس خودرو (شرکت زیرمجموعه سایپا) از گذشته همکاری داشته و علاوه بر تولید خودروهای مگان، اکنون پارس تندر، کولیوس و ساندرو را در تولید مشترک خود دارند و از طرفی چند محصول خود از جمله تندر 90 و تندر پیکاپ را با ایران خودرو تولید و به بازار عرضه می کند.
مدیران عامل هر دو خودروسازی بزرگ ایران، در آن زمان خود را شریک قدیمی رنو و محق برای ادامه همکاری می دانستند؛ این روند ادامه یافت اما رنو با هیچ کدام از دو شرکت قرارداد امضا نکرد و سرانجام امضای قرارداد با شرکت ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) را پذیرفت.
دور جدید همکاری های خودرویی ایران و فرانسه با امضای توافق نامه ایدرو و رنودر دومین روز از نمایشگاه خودرو پاریس، بین «منصور معظمی» رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و «تیری بلوره» قائم مقام مدیر عامل رنو و با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و «کارلوس گون» مدیرعامل رنو آغاز شد.
البته رنو علاوه بر اینکه در دوران تحریم مانند رقیبش پژو، ایران را ترک نکرد، و محصولاتی دیگری همچون تندر 90، پارس تندر و ساندرو هاچ بک و استپ وی را به بازار ایران آورد.
دور تازه همکاری خودرویی رنو در ایران، یک مرکز مهندسی و خرید جدید برای حمایت از قطعه سازان داخلی و یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه 150 هزار دستگاه در سال را شامل می شود.
براساس توافقنامه رنو و ایدرو، دو خودرو «سیمبل و داستر جدید» نخستین تولیدات این همکاری خواهد بود که از سال 2018 آغاز خواهد شد.
براساس این توافقنامه، رنو برای نخستین بار در ایران، مراکز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خود را خواهد داشت و همچنین همکاری های کنونی رنو با 2 شریک خود سایپا و ایران خودرو در قالب «همکاری مشترک رنوپارس» ادامه خواهد داشت.
اقتصام**9189*1579* خبرنگار: اسماعیل داودی*انتشار : مرضیه فاتحی

همکاری همایش تولید ایرانی خودرو سازان تامین مشترک ایدرو ادامه همچنین دارند جهانی سایپا خودرویی کنندگان صنایع مذاکره قرارداد امضای صادرات خارجی داخلی نخستین خودروی نوسازی بازار گسترش ساندرو براساس علاوه توافقنامه توانند نیسان الجزایر امکان ایرنا المللی گزارش مدیران قطعات گذشته پاریس برگزاری استفاده پلتفرم خودروسازان