برگزیده ها
مازندمجلس: گزارشات حاکی از آمادگی نمایندگان کنگره برای تصویب تحریم‌های بیشتر علیه روسیه، ایران و سوریه است.

به گزارش تسنیم، تعدادی از قانونگذاران آمریکایی و مشاوران کنگره به واشنگتن پست خبر دادند که در روزهای آتی کنگره در راستای تحریم بشار اسد، ایران و دولت روسیه اقدام خواهد کرد.

اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان درباره یکی از این طرح‌ها گفت: تدوین این طرح به دولت اهرم دیپلماتیک و مالی لازم برای متوقف ساختن قتل‌عام‌های اسد در سوریه را خواهد داد. این طرح به مذاکرات واقعی و هدف قرار دادن حامیان اسد مانند روسیه و ایران کمک خواهد کرد.

مجلس و سنا نیز هر کدام طرح‌هایی برای منزوی ساختن سه خط هوایی تجاری ایران را در دستور کار دارند که به ادعای آنها این خطوط به ارسال سلاح و نیرو برای اسد مشغول هستند. طبق این طرح خطوط هوایی مورد نظر درصورت ادامه فعالیت خود بار دیگر در لیست تحریم‌ها قرار خواهند گرفت. این درحالی است که در دوره اوباما و پس از توافق هسته‌ای این خطوط هوایی از لیست تحریم‌ها خارج شدند.

سیاستمداران جمهوریخواه همچنین از دولت ترامپ می‌خواهند که مجوز همکاری شرکتهایی مانند بوئینگ با خطوط هوایی ایران را لغو کند. روبیو در نامه خود به ترامپ به عضویت طولانی مدت حسین علایی، مدیرعامل شرکت آسمان در سپاه پاسداران اشاره کرده بود.

در مورد سوریه نیز نمایندگان جمهوریخواه آماده اقدامات جدیدی هستند. به گفته مارک دوبویتز، مدیر اجرایی بنیاد دموکراسی‌های دفاعی معتقد است که تغییر استراتژی ترامپ در سوریه می‌تواند تصویب تحریم‌های بیشتر علیه بشار اسد که پیش از این توسط اوباما متوقف شده بود را آسانتر کند.
سوریه هوایی ترامپ کنگره روسیه نمایندگان تحریم‌ها تحریم اوباما جمهوریخواه مانند ساختن بیشتر تصویب متوقف تحریم‌های