برگزیده ها
افرایش حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان به ٥ میلیارد دلار

مازندمجلس: وزیر کشور گفت: با ٥ منطقه بازارچه مرزی مشترکی که با پاکستان داریم می توانیم همکاری های اقتصادی خود را به سرعت افزایش دهیم

مازندمجلس:، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در بیستمین اجلاس مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان طی سخنانی اظهارداشت: ایران و پاکستان با داشتن اشتراکات مرزی، دینی و فرهنگی و سیاسی و ... می توانند شریک اقتصادی مناسبی برای یکدیگر باشند و براورد ما این است با همکاری یکدیگر بتوانیم حجم مبادلات دو کشور را به سقف ٥ میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی افزود: همچنین همکاری دو کشور در زمینه امنیت مرزی نیز بسیار مهم است، توسعه پایدار شرق ایران یکی از الویت های دولت است؛ فعالیت های زیادی در حوزه انرزی، بندر و راه اهن و پتروشیمی و... در شرق کشور به سرعت در حال توسعه است.

رحمانی فضلی گفت: با ٥ منطقه بازارچه مرزی مشترکی که با پاکستان داریم می توانیم همکاری های اقتصادی خود را به سرعت افزایش دهیم، همه دستگاه ها اختیاری کامل برای منعقدکردن قرارداد با کشور پاکستان دارند و امیدارم با تفاهمی که در نهایت به تایید بنده و جنابعالی می رسد بتوانیم برنامه های عملیاتی پیش بینی شده را اجرایی کنیم و در اجلاس بعدی در پاکستان گزارشی موفق در زمینه افزایش همکاری ها ارائه کنیم.

پاکستان همکاری اقتصادی افزایش اجلاس زمینه توسعه بتوانیم میلیارد مشترک مبادلات رحمانی یکدیگر