برگزیده ها
اعلام کاندیداتوری جهانگیری با درخواست خاتمی و موافقت روحانی بود

مازندمجلس: نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس با بیان این‌که اعلام کاندیداتوری جهانگیری با درخواست خاتمی و بزرگان اصلاحات و موافقت روحانی صورت گرفته، تاکید کرد که او تنها کاندیدای پوششی مورد حمایت جریان اصلاحات است.

مازندمجلس: نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس با بیان این‌که اعلام کاندیداتوری جهانگیری با درخواست خاتمی و بزرگان اصلاحات و موافقت روحانی صورت گرفته، تاکید کرد که او تنها کاندیدای پوششی مورد حمایت جریان اصلاحات است.

الیاس حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به اعلام کاندیداتوری اسحاق جهانگیری اعلام کرد: آقای جهانگیری تصمیم بسیار بزرگ و مهمی گرفتند و این درحالی است که از حدود ۶ تا ۷ ماه گذشته دوستان ما تاکید داشتند که باید در کنار روحانی، کاندیدایی را معرفی کنیم که اولاً یار و یاور روحانی باشند و اینکه در سیاست همواره باید همه جوانب را درنظر گرفت؛ چرا که همیشه حداقل یک درصد احتمال خطر وجود دارد.

لزوم استفاده اصلاح‌طلبان از انتخابات به‌ عنوان بهار سیاست

او ادامه داد: همچنین باتوجه این‌که ایام انتخابات ریاست‌جمهوری و دیگر انتخابات، بهار سیاست است و امکان استفاده از تریبون‌های صداوسیما و دیگر رسانه‌ها وجود دارد و در این بازه‌های زمانی، حرف‌ها بهتر شنیده شده و دیدگاه‌ها بهتر مطرح می‌شود، فرصت خوبی است که دوستان اصلاح‌طلب ما نیز به عرصه بیایند و دیدگاه و برنامه‌ها خود را از منظر اصلاح‌طلبی ارائه دهند و درنهایت از طریق بیانیه‌ای به نفع روحانی کنار بروند.

اصلاح‌طلبان از مدت‌ها پیش خواستار حضور کاندیدای پشتیبان کنار روحانی بودند

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که این ایده از مدت‌ها پیش مطرح شد، گفت: در میان اصلاح‌طلبان و همین‌طور عزیزان‌مان در دولت دو دیدگاه موافق و مخالف در رابطه با کاندیدای پوششی وجود داشت اما درنهایت پس از بحث‌های فراوان، با درخواست آقای روحانی قرار شد که آقای جهانگیری این بار سنگین را برعهده بگیرند.

کاندیداتوری جهانگیری با درخواست روحانی برای دفاع از عملکرد دولت

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این درحالی است که آقای جهانگیری پیش‌تر هر بار با این درخواست روبرو می‌شد، به‌عنوان معاون اول رییس‌جمهوری تاکید می‌کرد که آقای روحانی را رییس خود می‌داند و به هیچ عنوان حاضر به رقابت با او نیست اما در نهایت با درخواست آقای روحانی به میدان آمده و رسماً اعلام کرده به‌عنوان مکمل روحانی و برای دفاع از عملکرد دولت به صحنه آمده است.

جهانگیری بهترین گزینه برای دفاع از عملکرد چهارساله دولت روحانی است

حضرتی تصریح کرد: جهانگیری فردی شایسته، کاردان و باتجربه است که قطعاً بهترین گزینه برای دفاع از عملکرد چهارساله روحانی و دولت است و همچنین می‌تواند درباره برنامه‌های چهار سال آینده توضیحات خوبی ارائه کند.

اعلام کاندیداتوری جهانگیری با درخواست خاتمی و بزرگان اصلاحات و موافقت روحانی

او در پاسخ به سوالی درباره نقش خاتمی در اعلام کاندیداتوری جهانگیری گفت: آقای خاتمی از جمله بزرگانی بود که از ابتدا موافق کاندیدای پشتیبان بود و طبیعتاً تاثیر نظر ایشان در این تصمیم‌گیری بسیار بوده؛ کما این‌که بنده هم موافق این مساله بودم اما به هر حال تاثیر آقای خاتمی بسیار زیاد است.

نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته صحبت درباره افراد مختلف بود که برخی از دوستان، خودشان تمایل نداشتند یا شرایط را مساعد نمی‌دیدند اما معدل آقای جهانگیری بالاتر از همه بود که به نظر می‌رسد، پیشنهاد اصلاح‌طلبان در این رابطه تصمیمی درست بود و آقای روحانی نیز عاقلانه رفتار کرد.

ویژگی‌های کاندیدای پشتیبان

او در واکنش به این سوال که آیا بهتر نبود چهره‌ای که بیش از این، از جریان اصلاحات نمایندگی کند، معرفی می‌شد، گفت: طبیعتاً آن‌چه در جریان اصلاحات زیاد داریم، چهره‌های لایق، شایسته، باتجربه، اهل نظر، اهل بیان،‌ اهل استدلال و اهل منطق است اما واقعیت این است که کاندیدای پشتیبان باید شروط دیگری نیز داشته باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم توضیح داد: بر این اساس، کاندیدای پشتیبان باید مسلط باشد، و صاحب نظر و تجربه کافی باشد و همزمان بتواند از فیلتر شورای نگهبان نیز عبور کند و همین‌طور به دولت نزدیک باشد و روحانی در کنار او آرامش‌خاطر داشته باشد و احیاناً فکر نکند امکان دارد این کاندیدا پس از حضور در صحنه، تغییر نظر بدهد و مهمتر از این‌ها، به برنامه‌های دولت اشراف داشته باشد. به هر حال، افراد دیگری هم بودند که تمایل داشتند وارد عرصه شوند. حتی برخی دوستان ما در مجلس نیز می‌گفتند تمایل دارند کاندیدا شوند اما انعطاف‌پذیر نبودند و می‌گفتند وقتی به میدان بیایم، کنار نمی‌روم.

جهانگیری تنها کاندیدای پشتیبان اصلاحات است

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: هم کاندیداهای پوششی اصلاح‌طلب و هم کاندیداهای پوششی اصولگرا وقتی به میدان می‌آیند، می‌گویند که تا انتها هستند یا خیر. چرا که اگر غیر از این عمل کنند، درست نخواهد بود. تنها کسی که با هماهنگی به میدان آمده، فقط آقای جهانگیری است.

روحانی جهانگیری کاندیدای درخواست اعلام اصلاحات پشتیبان اصلاح‌طلب خاتمی کاندیداتوری شورای میدان پوششی عملکرد اسلامی اصلاح‌طلبان دوستان این‌که تهران نماینده انتخابات تاکید حضرتی درباره موافقت موافق سیاست جریان بسیار تمایل کاندیداهای می‌گفتند گزینه چهارساله بهترین طبیعتاً به‌عنوان توضیح کاندیدا دیگری افراد باتجربه برنامه‌های تاثیر شایسته امکان داشتند معرفی استفاده درحالی بزرگان گفت‌وگو ایلنا عنوان همچنین همین‌طور رابطه فراکسیون مدت‌ها درنهایت دیدگاه ارائه می‌شد