برگزیده ها
دولت درگیر افتتاح‌های انتخاباتی‌ است و وقتی برای «سیل‌زدگان» ندارد/دولت امکاناتش را برای سیل آذربایجان بسیج نکرد

مازندمجلس: نماینده سابق مجلس با بیان اینکه وظیفه دولت است که در حوادثی چون سیل با تمام امکان وارد میدان شود، گفت: دولتی که درگیر افتتاح‌ پروژه‌های افتتاح‌شده در دولت‌های قبل است، وقتی برای رسیدگی به سیل‌زدگان پیدا نمی‌کند.

مازندمجلس:محمد سلیمانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس ، با انتقاد از عملکرد دولت در مواجهه با حادثه سیل استان‌های شمال‌غربی کشور، خاطرنشان کرد: وقتی اتفاق ناگواری مثل سیل و زلزله می‌افتد که بخشی از کشور را درگیر خود می‌کند، وظیفه دولت است با تمام امکان وارد میدان شده و باری را از دوش مردم بردارند تا در این وضعیت ناگوار، مردم کمتر سختی ببینند و این وظیفه دولت‌هاست.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم در حادثه سیل اخیر آن‌طور که باید و شاید حضور پیدا نکرده و امکاناتش را بسیج نکرد، گفت: دولت قاعدتاً باید چند کار انجام می‌داد و یکی از آنها این بود که از استان‌های دیگر ماشین‌آلات، تجهیزات و نیروی انسانی را بسیج می‌کرد و به منطقه سیل‌زده می‌فرستاد و همه سازمان‌های وابسته به دولت مأموریت پیدا می‌کردند تا در صحنه حضور پیدا کرده و امکانات مالی و تجهیزاتی خود را به صحنه عمل بکشانند. 

نماینده سابق مردم تهران ادامه داد: چنین اقداماتی بالاخص در مورد سیلی مثل حادثه اخیر که چند ده نفر کشته و مفقود شده‌اند و یک فاجعه است، نیز بایدبه طور ویژه انجام شود چون آنهایی که بی‌خانمان شده‌اند، اکنون مشکلات عدیده‌ای دارند. 

سلیمانی با اشاره به دو دلیل عدم توجه کافی دولت به حادثه سیل آذربایجان تصریح کرد: دلیل اول این است که دولتی پیر و خسته و ناتوانی است و تحرکی ندارد و این ذات دولت یازدهم در صحنه عمل و در اتفاقات گوناگون خود را نشان داده است. 

وی با اشاره به دلیل دوم کم‌توجهی دولت به حادثه سیل آذربایجان خاطرنشان کرد: دولت خود را مشغول انتخابات کرده و ارکان دولت در خدمت تبلیغات انتخاباتی برای روحانی قرار گرفته و دولتمردان عمدتاً وقت خود را صرف افتتاح پروژه‌هایی می‌کنند که قبلاً افتتاح شده است و این یک ظاهر بسیار بدی دارد. 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دولت پروژه‌هایی را افتتاح می‌کند که در دولت‌های قبلی یا افتتاح شده‌ا و یا 80 تا 90 درصد پیشرفت داشته‌اند، اظهار داشت:‌ اکنون دولت قصد دارد افتتاح چنین پروژه‌هایی را هزینه انتخاباتی خود کند و این ظلم به نظام و مردم است، چون کسی که وقت خود را صرف این افتتاح‌ها می‌کنند دیگر وقتی برای رسیدگی به سیل‌زدگان ندارد. 

سلیمانی با بیان اینکه وقتی بالادست، وزرا و رئیس‌جمهور درگیر انتخابات هستند، زیرمجموعه‌ها نیز درگیر انتخابات خواهند بود، تصریح کرد: طبیعی است که سایر مدیران نیز کاری انجام ندهند و با نگاه به مدیر بالادستی خود، به مسائل و حوادث پیرامون خود بی‌توجه باشند. 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه رسانه ملی نیز به این اقدامات دولت توجه نمی‌کند، خاطرنشان کرد: این تخلف،بی‌عدالتی و تبعیض  است که رئیس‌جمهور و دولت مستقر از فضای نزدیک به انتخابات برای تبلیغات انتخاباتی استفاده کند و این اتفاق اکنون می‌افتد.

وی ادامه داد: همه شاهد سفرهای رئیس‌جمهور و اعضای دولت هستند که عمدتاً اهداف تبلیغاتی دارد و باید آنهایی که ناظر بر انتخابات هستند زودتر به این مسئله رسیدگی کنند و دولت را از حاشیه‌ای که رفته بیرون بیاورند تا توجهش را به مسائلی چون سیل بکشند و انرژی‌اش را صرف خدمت به مردم بگذارند.

انتخابات افتتاح حادثه نماینده تهران درگیر سلیمانی اینکه انتخاباتی رئیس‌جمهور خاطرنشان ندارد پروژه‌هایی آذربایجان اکنون اشاره تصریح عمدتاً تبلیغات رسیدگی وظیفه استان‌های امکاناتش سیل‌زدگان گفت‌وگو اتفاق می‌افتد شده‌اند ادامه یازدهم می‌کند آنهایی