برگزیده ها

مازندمجلس: داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت که احتمال کناره‌گیری حسن روحانی و جهانگیری به نفع او وجود دارد.

مازندمجلس: محمد هاشمی‌رفسنجانی داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در پاسخ به سؤالی درباره شایعه انصراف او به نفع حسن روحانی، گفت: قرار نیست ما رقابت درون جناحی با یکدیگر داشته باشیم؛ یعنی نه قرار است من با آقای روحانی رقابت کنم و نه اینکه آقای روحانی با من وارد عرصه رقابت شود. من همان‌طور که پیش از این گفته بودم برای دفاع از آرمان آیت‌الله هاشمی کاندیدا شده‌ام و در حد توانم این هدف را دنبال خواهم کرد.
 
وی درباره کاندیداتوری جهانگیری نیز گفت: خود آقای جهانگیری توضیح دادند که برنامه‌های‌شان تفاوتی با آقای روحانی ندارد، یعنی ایشان هم با آقای روحانی رقابت نخواهند کرد. آقای جهانگیری مکمل آقای روحانی است و ایشان کاندیدا شده‌اند تا به مردم بگویند که آقای روحانی چه دولتی را تحویل گرفته بود.
 
هاشمی در پاسخ به این سؤال که گزینه‌ نهایی با کدام مکانیزم انتخاب خواهد شد؟ آیا قرار است براساس نظرسنجی‌ها گزینه نهایی مشخص شود؟ تصریح کرد: بستگی به عرصه رقابت و صحنه انتخابات دارد؛ عوامل مختلفی می‌تواند باشد و فقط نظرسنجی نیست.
 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است شما گزینه نهایی باشید و آقایان روحانی و جهانگیری به نفع شما انصراف بدهند؟ تاکید کرد: هر احتمالی ممکن است؛ من نمی‌گویم این‌طور که شما می‌گوید می‌شود، اما می‌گویم که مبنای ما رقابت درون جناحی نیست.
 
محمد هاشمی در پاسخ به این سؤال "شما در حالی می‌گوید که مرحوم آقای هاشمی به شما توصیه کردند که کاندیدای انتخابات شوید که دیگران نیز چنین ادعای دارند؛ مثلا آقای مرعشی گفته که آقای هاشمی به آقای جهانگیری توصیه کرده و برخی‌ها هم می‌گویند که ایشان به آقای روحانی توصیه کرده، با این فرض چطور ایشان به چند نفر برای کاندیداتوری توصیه کرده‌اند؟" گفت: آقای مرعشی درست گفته، اما معنای حرفش این نبوده که آیت‌الله هاشمی تنها به آقای جهانگیری توصیه کرده باشد؛ ایشان به من هم توصیه کرده، چرا ایشان به این بحث کاندیداتوری در سایه یا حمایتی تاکید داشتند و من در جریان هستم که ایشان به 5 نفر یعنی آقای ناطق‌نوری، ظریف، جهانگیری، روحانی و بنده چنین توصیه‌ای داشتند که در صحنه باشیم و در نهایت یک گزینه بماند.
 
هاشمی درباره احتمال رد صلاحیت خود نیز گفت: من دلیلی بر رد صلاحیت خودم نمی‌بینم، چون زندگی کاملاً شفافی دارم و سوابقم درخشان و ارزنده است.
روحانی جهانگیری رقابت توصیه هاشمی درباره کاندیداتوری نهایی گزینه انتخابات جناحی آیت‌الله تاکید مبنای می‌گوید داشتند صلاحیت مرعشی دولتی گرفته بماند انصراف تحویل نهایت کاندیدا  هاشمی