برگزیده ها
مازندمجلس: اولین نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه در سال 96 برگزار شد.

این نشست در وزارت خارجه و با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد و بهرام قاسمی به سوالات خبرنگاران در ارتباط با تحولات منطقه‌ای و بین المللی و مواضع ایران در ارتباط با آنها پاسخ داد.

قاسمی  در پاسخ به سوالی در مورد گفت‌وگوی تلفنی ظریف و همتای مصری خود گفت: در این گفت‌وگوی تلفنی  که هفته گذشته انجام شد حوادث تروریستی در مصر از سوی ایران محکوم و مراتب تسلیت ایران اعلام شد. همچنین دو وزیر در مورد مسائل دو جانبه نیز رایزنی کردند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد علت مخالفت انگلیس با خرید کیک زرد از سوی ایران از کشور قزاقستان گفت: در این مورد انگلیس بدعهدی و بد اخلاقی داشته است. امیدواریم انگلیس به تعهدات خود در برجام پایبند باشد . آن‌ها باید متوجه باشند این اقدام آن‌ها مخالف برجام است و باید به تعهدات خود برگردند.

بهرام قاسمی در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره برگزاری رفراندم در ترکیه و تأثیر بر مسایل منطقه‌ای اظهار کرد: بحث برگزاری رفراندوم در ترکیه یک بحث داخلی است. ترکیه کشور همسایه ما است و آنچه در این کشور اتفاق افتاده و خواهد افتاد به مردم ترکیه مربوط می‌شود و هر آن چه را که اکثریت مردم ترکیه بپذیرند و به آن رأی بدهند مورد احترام ما خواهد بود.

وی ادامه داد: ولی اینکه این رفراندوم و نتیجه آن در صورت تأیید آن چه تأثیری می‌تواند در کل منطقه داشته باشد باید در ارتباط با آن صبر کرد. ما امیدواریم که این رفراندوم بتواند به صلح، ثبات، امنیت و ایجاد اجماع در داخل ترکیه کمک کند و با اجماعی که در این کشور ایجاد می‌شود این کشور را به سمت یک کشور باثبات سوق دهد. ولی همانطور که گفتم در مورد اثر و بازتاب منطقه‌ای آن باید صبر کرد و نباید در ارتباط با این موضوع تعجیل کرد.
ترکیه ارتباط منطقه‌ای انگلیس رفراندوم گفت‌وگوی سوالی خبرنگاران ادامه آن‌ها برگزاری برجام وزارت ایجاد امیدواریم داخلی بهرام برگزار خارجه قاسمی تعهدات