برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر نفت از تمدید توافق اوپک برای کاهش تولید نفت خبر داد.

مازندمجلس:بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ، در پاسخ به این سوال که چه مقدار احتمال تمدید توافق اوپک وجود دارد، اظهار داشت: علائمی که از اوپک دریافت می‌کنیم این است که همگی اراده‌شان بر این است که وضعیت بازار را همچنان باثبات نگه دارند و این نشان می‌دهد که به احتمال خیلی زیاد این توافق تمدید خواهد شد، وضع مراعات آن هم ماه به ماه بهتر شده است.

وی در پاسخ به این سوال آیا وزارت نفت حاضر است صورت‌های مالی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت ملی گاز را برای مشخص شدن میزان درآمد ناشی از فروش بنزین و گازوئیل و رفع ابهامات درباره درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها منتشر کند، خاطرنشان کرد:‌ اینها در اختیار سازمان حسابرسی و همه است و چیز محرمانه‌ای وجود ندارد، معمولاً صورت‌های مالی شرکت‌ها که در بورس نیستند منتشر نمی‌شوند، اما در اختیار مراجعی مانند دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و سازمان حسابرسی است.

به گزارش فارش، با توجه به آمارهای متناقضی که از سوی مقامات دولتی تا کنون اعلام شده ابهامات فراوانی در زمینه درآمدهای هدفمندی یارانه ها وجود دارد که با انتشار این صورت های مالی بخشی از این ابهامات رفع خواهد شد.

مرکز پژوهش های مجلس پیش از این درآمدهای هدفمندی یارانه ها را 78 هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود. در حالی که دولت در موارد مختلف اعداد دیگری را اعلام کرده است که بین 30 تا 40 هزار میلیارد تومان با ارقام اعلام شده توسط مجلس تفاوت دارد.

اعلام درآمدهای هدفمندی منتشر ابهامات تمدید توافق صورت‌های یارانه میلیارد گفت‌وگو تومان اختیار زنگنه پالایش احتمال حسابرسی