برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > نظامی - فرمانده نیروی دریایی ارتش از تشکیل اتاق اقتدار در پسابندر خبرداد و گفت: با تشکیل این اتاق می‌توانیم به تمامی اطلاعات شناورهای عبوری دسترسی داشته باشیم.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین به نقل از نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری در ادامه حضور خود در سواحل مکران در سخنانی در جمع کارکنان منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش با تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتش اظهار داشت: خوشبختانه امروز نیروهای مسلح به‌ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در سطح بالایی از اقتدار قرار دارد.

وی در ادامه بیان‌داشت: زمانی ناوهای خارجی در آبهای خلیج فارس حضور داشتند و اشراف اطلاعاتی ما نسبت به حضور و عملکرد آنها بسیار کمرنگ بود، اما امروزه با اشراف اطلاعاتی بسیار دقیق تمام تحرکات را چه آبهای سرزمینی و چه آبهای آزاد زیر نظر داریم و در همین راستا با تشکیل اتاق اقتدار در پسابندر به تمامی اطلاعات شناورهای عبوری می توانیم دسترسی داشته باشیم و این به معنای صاحب پیدا کردن مرزهای آبی و جای جای سرزمین اسلامی مان است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ابراز داشت: پیشرفت‌هایی که در مباحث نظامی داریم بسیار ارزشمند بوده و چشم دشمنان را کور کرده است؛ کشور ایران در بعد نظامی در قبل از انقلاب وابسته به بیگانگان چه از لحاظ تاکتیکی و تفکری و چه از لحاظ ادوات و تجهیزات نظامی بود اما امروز نیروهای مسلح با تکیه بر توان داخلی و جوانان برومند به پیشرفت رسیده‌اند.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش که پیشرفته ترین نیرو در نیروهای مسلح است توانست با دستور فرماندهی معظم کل قوا جهت ساخت ناوشکن‌ها اقدام کند و در سال 1382 نخستین الحاق ناوشکن را داشته باشیم و سال 1385 الحاق ناو موشک انداز جوشن و در سال 1388 ناوشکن جماران و سال 1393 ناوشکن دماوند اضافه شد و در سال جاری ناو موشک انداز سپر به استعداد ناوگان شمال افزوده می‌شود.

دریادار سیاری تصریح کرد: از 22 بهمن 1357 تا الان کشور ایران در تحریم به سر می برد اما با همت بلند شما، ما به این جایگاه والا رسیدیم و به خود می‌بالیم که سهم ما در این پیشرفت بسیار مشهود است همان‌گونه که در 8 سال دفاع مقدس در مقایسه با تجهیزاتی که ما در اختیار داشتیم و تجهیزاتی که از سایر کشورها در دست دشمن بود اما با غیور مردی جوانان آن زمان ایستادگی کردیم و در عرصه دریا از حقانیت بزرگ ملت ایران دفاع کردیم و امروزه با وجود همه تحریم ها توانستیم بر تمام مشکلات غلبه کنیم و به آن جایگاهی که در شان ملت و کشور ایران است برسیم.

وی افزود: آنچه که باعث این افتخار شده بکارگیری انسان‌ها، کارکنان، مدیران لایق که با انگیزه و با تحرک، مومن، متعهد و دلسوز نظام و کشور و خلاق است که توانستیم در تمام عرصه ها حضور فعال داشته باشیم که همه این صفات برتر در تمامی کارکنان نیروی دریایی به وضوح قابل درک است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه دیپلماسی کار بسیار بزرگ و ارزشمندی را انجام داده آن چنان که در روزهای اخیر توانسته است بصورت همزمان سه ناوگروه به سه کشور جهان اعزام کند که این حرکت، حرکت بسیار  بزرگی است.

تاکید ارتش از بین بردن داعش قبل از رسیدن به مرزها است

همچنین ایسنا نوشت؛

امیر احمدرضا پوردستان در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل که در آستانه روز ارتش انجام شد، اظهار کرد: 29 فروردین روزی تاریخی و به یاد ماندنی و یکی از ایام‌الله انقلاب اسلامی است. چنانچه عوامل موثر در پیروزی انقلاب را برشماریم به عوامل متعددی می‌رسیم که تعدادی از آنها اثرگذاری بیشتری نسبت به سایرین داشته است.

وی حضور روحانیت در خط مقدم نهضت انقلاب را اصلی‌ترین و محوری‌ترین عالم پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی‌ها یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی است اما عاملی که به پیروزی انقلاب اسلامی سرعت بخشید پیوستن بدنه ارتش به صفوف انقلابیون بود.

جانشین فرمانده کل ارتش اظهار کرد: ارتش در زمان انقلاب به دو قسمت تبدیل شده بود. بخشی ژنرال‌های خودفروخته‌ای بودند که به شاه و آمریکا وصل بودند و بخشی دیگر که بدنه ارتش را تشکیل می‌داد جوانان و سربازانی بودند که با مردم ارتباط داشتند و اعلامیه‌های امام خمینی (ره) را پخش می‌کردند.

پوردستان با اشاره به رشادت‌های ارتش در ایام پیروزی انقلاب و همچنین هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دشمن برای اینکه بتواند نظام نوپای جمهوری اسلامی را ساقط کند طرح شعار انحلال ارتش برای خلع سلاح نظام اقدام کرد. از طریق عوامل داخلی خود بسیار تلاش کرد تا شعار خود را تحقق بخشد. حتی بسیاری از مسئولین وقت نیز بر این باور رسیده بودند و قراردادهای خرید تجهیزات نظامی را لغو کردند. اما آیت‌الله خامنه‌ای، شهید بهشتی و شهید مطهری تصمیم سازی کردند و امام خمینی (ره) تصمیم شجاعانه‌ای گرفتند و 29 فروردین را به عنوان روز ارتش نام‌گذاری کردند و به ارتش جانی دوباره دادند.

پوردستان تصریح کرد: امام خمینی (ره) به ارتش اعتماد و ارتش را حفظ کردند، ارتش نیز پاسخ اعتماد امام (ره) را به شایستگی داد. بلافاصله ضد انقلاب فراخوان داد، تمام اعضای خود را جمع کرد، لباس اقوام مختلف ایران را بر تن آنها پوشاند و اقدام به ایجاد ناامنی‌های گسترده در سطح کشور کرد.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه سناریویی که امروز در سوریه در حال اجرا است، پیش از این در کشور ما اجرا شد، ادامه داد: ایستادگی و مقاومت ارتش و ایستادن پشت امام (ره) و ملت باعث شد که ارتش بتواند رسالت خود را به خوبی انجام دهد. در آن زمان یگان‌هایی از نیروی زمینی با داوطلبانی از نیروهای هوایی، دریایی و هوانیروز برای مقابله با گروهک‌های تا بن دندان مسلح وارد شدند.

وی تأکید کرد: هشت سال دفاع مقدس و تقدیم 48 هزار شهید سند افتخاری برای ارتش است که توانست پاسخ امام (ره) را به شایستگی بدهد.

پوردستان در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه امروز آمادگی ارتش بیشتر از هر زمان دیگری است، اظهار کرد: امروز ارتش با تجربیاتی که از هشت سال دفاع مقدس و جنگ‌های اول و دوم خلیج فارس و همچنین جنگ افغانستان کشف کرده و آموزش‌هایی که در مدارس نظامی دیده و رزمایش‌هایی که برگزار کرده از قدرت و استحکام و قابلیت بالایی در دفاع از کشور برخوردار است.

جانشین فرمانده کل ارتش افزود: امروز آمادگی ارتش بیشتر از هر زمان دیگری است و ارتش آماده پاسخگویی به هر تهدیدی است.

پوردستان با اشاره به آمادگی نیروهای چهارگانه ارتش برای مقابله با دشمن و دفاع از کشور گفت: امروز نیروی زمینی از مرزهای کشور دفاع می‌کند و در کمک‌رسانی در بلایای طبیعی نیز از جمله نخستین گروه‌هایی است که به منطقه اعزام می‌شود. قرارگاه پدافند هوایی نیز به عنوان چشم بینای کشور هیج ارتفاعی از دیدگانش پوشیده نیست و برای همه لایه‌های ارتفاعی پیش‌بینی رادار انجام شده است.

وی اضافه کرد: نیروی دریایی نیز آنچنان صلابت و قابلیتی در خود ایجاد کرده که حتی در حوزه آب‌های بین‌المللی اقدام به تأمین امنیت کرده و پرچم ایران را برافراشته می‌کند. تیزپروازان نیروی هوایی نیز با قابلیت‌های خود آمادگی مقابله با هر تهدیدی را دارند.

جانشین فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: ارتش امروز وظیفه دارد که متناسب با تهدیدات ظرفیت‌های مورد نیاز را در خود تأمین کند. در همین زمینه باید قابلیت‌های خود را بیشتر کنیم تا بتوانیم پاسخگوی همه تهدیدات باشیم.

پوردستان جنگ‌های ترکیبی را از جمله مهمترین تهدیدات پیش رو عنوان و خاطرنشان کرد: در جنگ‌های ترکیبی دشمن از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند. در جنگ‌های هیبریدی دشمن به دنبال این است که در کوتاه‌ترین زمان به همه اهداف خود اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همزمان دست یابد.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به وجود حضور داعش به عنوان یک تهدید امنیتی در منطقه، گفت: نخستین تهدید پیش رو تهدیدات امنیتی شبه سخت است که گروه‌های تروریستی و تکفیری بازیگران آن هستند. در شرایطی که راهبرد نتانیاهو آن است که کنار جمهوری اسلامی ایران همواره‌ شعله‌ای از آتش وجود داشته باشد، به لطف خدا تهدیدات در این زمینه با همکاری همه نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و نهادهای اطلاعاتی خنثی شده است و ما بر شرایط سوار شده‌ایم.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به راهبرد جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با ارتش تأکید کرد: راهبرد ما برای مقابله با داعش این است که پیش از رسیدن آنها به مرز باید از بین بروند.

پوردستان اقدام دشمن به ایجاد جنگ نرم علیه کشور را از جمله دیگر تهدیدات پیش رو عنوان و خاطرنشان کرد: دشمن تلاش دارد که از طریق رسانه‌ها خواسته‌های خود را بیان کند. در همین زمینه هدف آنها فکر و اندیشه جوانان ما است. ما نیز باید برای مقابله با این تهدید اقدامات موثری در حوزه‌های فکر و اندیشه انجام دهیم.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره 48 هزار شهید ارتش،‌ اظهار کرد: ارتش نشان داده که در صحنه‌های خدمت‌گزاری همواره آماده انجام وظیفه بوده است و قطعاً در سال 96 با فرماندهی فرمانده کل ارتش گام‌های بلندتری در زمینه انجام وظایف خود خواهد برداشت.

29212

نیروی اسلامی انقلاب دریایی امروز فرمانده پوردستان مقابله تهدیدات جمهوری اظهار بسیار نیروهای نظامی جانشین اقدام زمینه ادامه پیروزی عنوان اشاره عوامل خاطرنشان آمادگی جنگ‌های جوانان راهبرد باشیم منطقه ناوشکن نخستین هوایی اینکه کارکنان خمینی تهدید همچنین افزود ایجاد اطلاعاتی می‌کند آبهای بیشتر امنیتی اندیشه ظرفیت‌های ترکیبی بتواند دیگری تهدیدی ارتفاعی صحبت‌های قابلیت‌های زمینی تأمین آماده وظیفه تأکید اعتماد شایستگی تصمیم انداز اشراف داشتند اقتدار امروزه داریم تمامی تشکیل بالایی راهبردی اطلاعات دسترسی شناورهای عبوری سیاری دریادار مرزهای تجهیزات ایستادگی تجهیزاتی توانستیم همزمان فروردین اعزام تحریم تصریح پیشرفت داخلی توانست فرماندهی اضافه الحاق گسترده