برگزیده ها
کارشناس حوزه کار: دولت یازدهم وارث نابسامانی اقتصادی و سیاسی در کشور بود

مازندمجلس: تهران- ایرنا- کارشناس حوزه کار با بیان اینکه یادمان نرفته است دولت یازدهم در چه شرایط دشواری مسئولیت اداره امور را بعهده گرفت، گفت: نابسامانی اقتصادی و سیاسی نتایج فعالیت دولت گذشته بود که دولت یازدهم وارث آن شد.

مازندمجلس: 'حمید حاج اسماعیلی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، دولت یازدهم را دولتی شجاع نام برد که باوجود دشواری هایی که در سال 1392 در کشور وجود داشت، قبول مسئولیت کرد و توانست بر بخشی از این وعده ها فائق آید.
وی بهبود تعاملات بین المللی و گشوده شدن روابط اقتصادی ایران با کشورهای توسعه یافته، رفع تهدیدهای امنیتی، انضباط مالی، کاهش نرخ تورم، خروج از رکود، ثبات در بازار اقتصادی کشور، تثبیت اشتغال، کاهش قاچاق کالا و افزایش سیستم های کنترل در مبادی ورودی برای کنترل قاچاق و ... را از جمله اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید نام برد.
کارشناس اقتصادی افزود: باوجود همه تلاش ها و توفیق های دولت یازدهم ، هنوز مشکلاتی در حوزه های اقتصادی کشور وجود دارد که این مشکلات خاص یک دولت هم نیست و در سال های طولانی در کشور ایجاد شده است.
حاج اسماعیلی معتقد است، دولت برای توانمندی بخش خصوصی در حوزه اشتغال باید تلاش بیشتری کند. اصلاح نظام بانکی و قوانین برای بهبود کسب و کار هنوز چالش جدی است که به کار زیاد نیاز دارد.
وی یکی دیگر از دستاورهای دولت یازدهم را جلوگیری از رشد قیمت ها عنوان کرد و گفت: دستاورهای دولت یازدهم شرایط بهتری را برای سال های آتی فراهم کرده است.
حاج اسماعیلی تاکید کرد: دولت یازدهم باید سیاست های حمایتی از تولید را به گونه ای پیگیری می کرد که تولید سودآور باشد .
کارشناس حوزه کار در پایان خاطرنشان کرد: تردیدی ندارم اصلاحات در کشور، مسیری است که دکتر روحانی مطرح می کند زیرا این سیاست ها به نفع مردم، اقتصاد و امنیت کشور است.
به گزارش ایرنا، «حسین عبده تبریزی» تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز امروز به ایرنا گفت، دولت یازدهم در افشای کیفیت میراثی که تحویل گرفت، نجابت به خرج داد. روند کاهش درآمد خانوارها از سال 1386 آغاز شد و اگر نرخ رشد 5.3 درصدی دولت اصلاحات تداوم می‌یافت، درآمد سرانه امروز ایرانیان 60 درصد بالاتر بود.
وی افزود: دولت یازدهم در آغاز دوره‌ی فعالیت خود باید برای مردم افشا می‌کرد که چه وضعیت اقتصادی دشواری را به ارث برده است و به مردم می‌گفت وضع بانک‌ها، صندوق‌های بازنشستگی، بودجه‌ی دولت، بدهی‌های دولت و نابسامانی و سالم نبودن اقتصاد در دولت‌های نهم و دهم تا چه حد وخیم بوده است.
عبده تبریزی گفت: اشتباه دولت یازدهم این بود که با نجابت تمام اوضاع اقتصادی کشور را در زمان روی کارآمدن، برای مردم روشن نکرد، در حالی که می‌باید نرخ منفی رشد اقتصادی و بدهی‌های دولتی سنگین به جای‌مانده از دولت قبل را برای مردم روشن می‌کرد.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام**9123**1561** خبرنگار: زهره دریغ گفتا**انتشار: مژگان توانا

اقتصادی یازدهم ایرنا کارشناس اسماعیلی اقتصاد تولید تبریزی اصلاحات درآمد بدهی‌های می‌کرد سیاست نجابت امروز قاچاق باوجود دولتی خبرنگار نابسامانی دشواری بهبود افزود کنترل اشتغال دستاورهای